Home » News » Chiński producent samochodów elektrycznych Li Auto spada po tym, jak zmniejsza prognozy dostaw; Pekin przedłuża ulgi podatkowe na samochody elektryczne

Chiński producent samochodów elektrycznych Li Auto spada po tym, jak zmniejsza prognozy dostaw; Pekin przedłuża ulgi podatkowe na samochody elektryczne

Akcje Li Auto Inc (NASDAQ: LI) spadły w handlu przed wprowadzeniem na rynek w USA w poniedziałek po tym, jak chiński producent samochodów elektrycznych obniżył swoje prognozy dostaw na trzeci kwartał.

Tymczasem konkurencyjne firmy produkujące samochody elektryczne Nio Inc – ADR (NYSE: NIO) i Xpeng Inc – ADR (NYSE: XPEV) podskoczyły, gdy Pekin ogłosił przedłużenie ulg podatkowych na zakup samochodów elektrycznych.

Li Auto poinformowało, że obecnie spodziewa się dostarczyć 25.500 pojazdów w trzecim kwartale w porównaniu z poprzednimi prognozami między 27.000 a 29.000 sztuk. Akcje Li Auto były o około 2% niższe w obrocie przedrynkowym.

„Rewizja jest bezpośrednią konsekwencją ograniczenia łańcucha dostaw, podczas gdy podstawowy popyt na pojazdy firmy pozostaje silny”, powiedział Li Auto w oświadczeniu. „Firma będzie nadal ściśle współpracować z partnerami w łańcuchu dostaw, aby rozwiązać problem wąskiego gardła i przyspieszyć produkcję”.

Chińscy producenci samochodów elektrycznych stanęli w obliczu szeregu trudności wynikających z odrodzenia się Covid-19 i ciągłej surowej polityki Pekinu w zakresie blokad w celu powstrzymania wirusa. Ta polityka „zero-Covid” spowodowała zakłócenia dostaw w fabrykach w całych Chinach i wywarła presję na gospodarkę i wydatki konsumentów.

Aby pomóc w utrzymaniu wzrostu liczby samochodów elektrycznych, chińskie Ministerstwo Przemysłu i Technologii Informacyjnych oraz Ministerstwo Finansów przedłużyły okres, w którym nowe pojazdy energetyczne będą zwolnione z podatku od zakupu do 31 grudnia 2023 roku. -w samochodach hybrydowych.

Pekin kilkakrotnie przedłużał zwolnienie z podatku od zakupu od czasu wprowadzenia tej polityki w 2014 r. w celu pobudzenia popytu. Wraz z innymi zachętami polityka ta pomogła uczynić Chiny największym rynkiem pojazdów elektrycznych na świecie.

Akcje Xpeng były o ponad 4% wyższe w obrocie przedrynkowym, podczas gdy Nio wzrósł o około 1,6%.

Chociaż rynek stoi przed wyzwaniami, chińskie startupy samochodów elektrycznych nadal wprowadzają w tym roku nowe produkty, aby pobudzić wzrost.

W zeszłym tygodniu firma Xpeng wprowadziła na rynek sportowy pojazd użytkowy G9, swój najdroższy do tej pory samochód, aby wbić się w wyższy segment rynku. Li Auto zdejmie opakowanie z nowego SUV-a o nazwie Li L8 w piątek, a dostawy mają rozpocząć się w listopadzie.