HomeNewsAkcje Amazon rosną, gdy przychody w II kwartale równoważą stratę netto w wysokości 2 miliardów dolarów

Akcje Amazon rosną, gdy przychody w II kwartale równoważą stratę netto w wysokości 2 miliardów dolarów

News Team

„Pomimo ciągłej presji inflacyjnej w zakresie kosztów paliw, energii i transportu, robimy postępy w zakresie kosztów” – powiedział dyrektor generalny Andy Jazzy.

Amazon Inc (AMZN) odnotowała w czwartek drugą z rzędu stratę kwartalną, ale przekroczyła prognozy sprzedaży ulicznej i odnotowała solidne zyski z wiodącego na rynku oddziału w chmurze, wysyłając akcje gwałtownie w górę w handlu po godzinach.

Amazon powiedział, że jego strata w drugim kwartale została ustalona na 2 miliardy dolarów, czyli 20 centów na akcję, w porównaniu z zyskiem 76 centów na akcję w tym samym okresie ubiegłego roku, a zwłaszcza poniżej prognozy konsensusu Street wynoszącej 13 centów na akcję. Udział Amazona w Rivian Automotive (RIVN) kosztował grupę około 3,9 miliarda dolarów, które uwzględniła w kosztach dochodów nieoperacyjnych.

Przychody wzrosły o 7,2% w stosunku do ubiegłego roku do 121,2 miliarda dolarów, znacznie przewyższając szacunki analityków na 119,08 miliarda dolarów. Amazon Web Services przyniósł 19,74 miliarda dolarów, co oznacza wzrost o 33% w stosunku do ubiegłego roku. Sprzedaż reklam również była wyższa, wzrastając o 18% do 8,76 mld USD. Sprzedaż w sklepach internetowych spadła jednak o 4,3% do 50,885 mld USD.

Ostrzeżenie o zyskach Walmart (WMT) z początku tego tygodnia, związane częściowo z wyższymi niż oczekiwano poziomami zapasów i trwającą presją inflacyjną, która obniżyła marże zysku, przygotowała grunt pod słabszy odczyt z Amazona.

Jednak ze względu na to, że większość jego sprzedaży – 57% – odfiltrowuje się od sprzedawców zewnętrznych, Amazon nie odczuł tego samego rozrostu zapasów, a jego dział usług internetowych generujący gotówkę pomógł zrównoważyć spadek sprzedaży online.

„Pomimo ciągłej presji inflacyjnej w zakresie kosztów paliw, energii i transportu, czynimy postępy w zakresie łatwiejszych do kontrolowania kosztów, do których odnosiliśmy się w zeszłym kwartale, w szczególności poprawiając wydajność naszej sieci logistycznej”, powiedział dyrektor generalny Andy Jassy.

„Widzimy również wzrost przychodów, ponieważ nadal ulepszamy Prime dla członków, zarówno inwestując w szybszą wysyłkę, jak i dodając wyjątkowe korzyści, takie jak bezpłatna dostawa z Grubhub przez rok, ekskluzywny dostęp do meczów NFL w czwartek wieczorem od września. 15, a 2 września wyda długo wyczekiwaną serię Władca Pierścieni: Pierścienie Mocy” – dodał.

Akcje Amazon były o 12% wyższe w handlu po godzinach bezpośrednio po publikacji wyników, co wskazuje na piątkową cenę otwarcia dzwonka na poziomie 136,98 USD za sztukę.

Amazon zakończył planowany podział akcji 20 do 1 na początku czerwca, zbliżając cenę za akcję do porównywalnych firm technologicznych, takich jak Apple (AAPL), macierzysty Google Alphabet (GOOGL) i Meta Platforms (META).

Patrząc na bieżący kwartał, Amazon powiedział, że osiąga przychody operacyjne od zera do 3,5 miliarda dolarów, przy przychodach w przedziale od 125 do 130 miliardów dolarów, w porównaniu z prognozą Refinitiv na poziomie około 126,5 miliarda dolarów.

„Pomimo dodatkowej podwyżki stóp Fed, presji inflacyjnej i zwiększonej zmienności rynku, Amazon odnotował mocny II kwartał” – powiedział Krista Morgan of Stage, w większości kierowanej przez kobiety grupy private equity z siedzibą w Denver.

„Firma zdołała pokonać oczekiwania i wyprzedzić konkurencyjnych gigantów handlu detalicznego, takich jak Walmart, którzy zostali zmuszeni do ponownej oceny marży” – dodała. „Prawdopodobnie jest to w dużej mierze zasługą działalności firmy w chmurze, Amazon Web Services. Ponieważ konsumenci unikali sprzedaży detalicznej i towarów elektronicznych, aby obniżyć koszty, usługi w chmurze pozostały stabilne i popyt”.