Netflix wprowadza reklamy i walczy z udostępnianiem haseł
Netflix zanotował najgorszy kwartał w tym roku i firma zamierza wprowadzić zmiany w sposobie działania.
Platforma Netflix rozważa podobno wprowadzenie reklam dla swoich widzów. W ciągu ostatnich kilku lat firma nie korzystała z reklam, ale wkrótce może się to zmienić.
Źródło poinformowane w tej sprawie przez CNBC powiedziało, że Netflix może wprowadzić tańszą, wspieraną reklamami usługę jeszcze przed końcem roku. Źródło powiedziało, że firma poinformowała swoich pracowników, że poziom z reklamami może zostać wprowadzony w czwartym kwartale tego roku.
Wprowadzając poziom wspierany reklamami, Netflix ma nadzieję przyciągnąć więcej użytkowników, generować większe przychody z ich subskrypcji, a także generować przychody z reklam wyświetlanych widzom.
Kilka tygodni temu, podczas telekonferencji dotyczącej wyników finansowych za I kwartał, Reed Hastings powiedział, że Netflix wciąż pracuje nad tym modelem. Zapowiedział wówczas, że opcja z reklamami nie będzie dostępna w serwisie przez rok lub dwa.
W ostatnich kwartałach firma zajmująca się transmisją filmów zmagała się jednak ze stagnacją bazy abonentów. W pierwszym kwartale tego roku Netflix stracił ponad 200 tys. abonentów, co spowodowało spadek kursu akcji o ponad 30% w ciągu kilku godzin.
Od początku roku akcje Netflixa straciły ponad 70% swojej wartości. Warstwa wspierana reklamami mogłaby pomóc firmie w przyciągnięciu i zatrzymaniu konsumentów zwracających uwagę na cenę.
Oczekuje się również, że do końca roku firma rozprawi się z problemem udostępniania haseł. Netflix poinformował ostatnio, że około 100 milionów gospodarstw domowych na całym świecie używa wspólnych haseł, aby uzyskać dostęp do swoich treści. Firma dodała, że większość przypadków dzielenia się hasłami ma miejsce w Kanadzie i Stanach Zjednoczonych.
Wspólne hasła mają negatywny wpływ na przychody Netflixa i wzrost liczby abonentów, dodała firma.