HomeNewsKohl’s informuje, że otrzymał wiele wstępnych ofert kupna

Kohl’s informuje, że otrzymał wiele wstępnych ofert kupna

Hassan Maishera

Sieć domów towarowych Kohl's może wkrótce znaleźć się w posiadaniu nowego właściciela, ponieważ firma otrzymuje wiele ofert kupna.

Sieć domów towarowych Kohl's ogłosiła w poniedziałek, że otrzymała wiele wstępnych ofert od podmiotów zainteresowanych nabyciem sieci domów towarowych.

Jak informuje spółka, propozycje, które do tej pory otrzymała, są niewiążące i bez zadeklarowanego finansowania. W związku z tym zarząd zatrudnił bankierów z Goldman Sachs do obsługi oferentów.

Źródło zbliżone do sprawy powiedziało dziś CNBC, że wśród oferentów jest Hudson's Bay Co., kanadyjski operator domów towarowych należący do HBC. Ponadto, firma private equity Sycamore wycenia Kohl's na 9 miliardów dolarów i planuje złożyć ofertę na dom towarowy.

Wartość rynkowa Kohl's wynosi obecnie około 7,9 mld USD. Zainteresowanie siecią domów towarowych pojawia się po tym, jak Kohl's odrzucił ofertę Acacia Research, wspieranego przez Starboard, opiewającą na 64 USD za akcję. Wówczas Kohl's stwierdził, że oferta Acacia Research jest zbyt niska.

Sieć domów towarowych planuje w najbliższych miesiącach poprawić swoje wyniki i wprowadziła kilka inicjatyw. Na początku tego miesiąca Kohl's ogłosił nowe długoterminowe cele finansowe dla swojej działalności, które obejmują również wzrost sprzedaży o niski jednocyfrowy procent rocznie.

Kurs akcji spółki od początku roku zachowuje się znakomicie, pomimo rozmów o przejęciu. W chwili publikacji prasy kurs akcji KSS wynosi 62,01 USD za akcję, co oznacza wzrost o ponad 25% od początku roku.

Kohl's osiągnął lepsze wyniki niż inni giganci w sektorze detalicznym, w tym Walmart, który od początku roku odnotował spadek o mniej niż 1%. Internetowy gigant detaliczny Amazon również stracił ponad 5% od początku roku.

Kohl's znalazł się pod presją od początku roku, kiedy fundusz hedgingowy Macellum Advisors wezwał do sprzedaży domu towarowego. Według Macellum, Kohl's w ostatnich latach nie radził sobie najlepiej w porównaniu z innymi gigantami sprzedaży detalicznej.