Ford współpracuje z PG&E przy tworzeniu elektrycznego F-150 Lightning
Firma Ford Motors rozważa możliwość wykorzystania elektrycznego modelu F-150 Lightning do zasilania domów i oddawania energii do sieci energetycznej.
Firma Ford Motors ogłosiła dziś nawiązanie współpracy z Pacific Gas and Electric Co (PG&E).
W ramach partnerstwa firmy będą wspólnie pracować nad oceną możliwości wykorzystania elektrycznego F-150 Lightning do zasilania domów i oddawania energii do sieci energetycznej.
Prezes PG&E Patti Poppe i prezes Forda Jim Farley poinformowali o swoich planach podczas trwającej w Teksasie konferencji energetycznej CERAWeek.
Pojazd elektryczny może zwracać energię do sieci energetycznej lub do domu, co jest znane jako ładowanie dwukierunkowe. Różni się to od ładowania pojazdu przez dom i sieć energetyczną.
Pojazdy elektryczne mogą ładować się w nocy, kiedy stawki za energię są niskie, a następnie dostarczać energię z powrotem do sieci w godzinach dużego ruchu. Takie zjawisko pozwala klientom zaoszczędzić pieniądze na rachunkach za prąd i zmniejszyć obciążenie sieci.
To najnowsze osiągnięcie ma miejsce dwa dni po tym, jak dyrektor generalny PG&E ogłosił program pilotażowy z General Motors. W ramach programu obie firmy sprawią, że pojazdy elektryczne GM będą w stanie zasilić dom w przypadku przerwy w dostawie prądu lub awarii sieci.
Rzeczniczka PG&E powiedziała jednak, że zapowiedź Forda różni się od zapowiedzi GM, ponieważ jest to pierwsze wprowadzenie na rynek Forda F-150 Lightning EV i dwukierunkowego systemu ładowania.
F-150 Lightning zostanie wprowadzony na rynek wiosną i ma być w stanie zasilić dom lub mieszkanie w przypadku braku prądu. Według Forda, F-150 Lightning to inteligentne źródło zasilania awaryjnego.
PG&E ma zbadać, w jaki sposób technologia Forda wiąże się z siecią elektryczną i domami klientów.
Według PG&E, pierwsze wykorzystanie F-150 Lightning do zasilania awaryjnego ma się rozpocząć wiosną. Operacja będzie wspierana przez firmę Sunrun Inc. jako preferowanego partnera instalacyjnego Forda.