Home » News » BYD, KG Mobility w rozmowach na temat spółki joint venture zajmującej się akumulatorami w Korei Południowej – źródło

BYD, KG Mobility w rozmowach na temat spółki joint venture zajmującej się akumulatorami w Korei Południowej – źródło

News Team

Chińskie BYD Co (SZ:002594) Ltd i południowokoreańska KG Mobility Co Ltd prowadzą rozmowy w sprawie wspólnej budowy fabryki akumulatorów do pojazdów elektrycznych (EV) w Korei Południowej, podało w środę źródło Reuters.

Chiński producent akumulatorów i pojazdów elektrycznych oraz południowokoreański producent samochodów mają nadzieję zapewnić w ramach tego przedsięwzięcia stabilne dostawy akumulatorów, podało źródło posiadające bezpośrednią wiedzę w tej sprawie, które odmawia podania tożsamości ze względu na delikatny charakter sprawy.

Bloomberg powiedział, że fabryka zamierza rozpocząć masową produkcję w styczniu 2025 r., powołując się na anonimowe źródła branżowe.

BYD – drugi na świecie producent akumulatorów do pojazdów elektrycznych – i KG Mobility – wcześniej znana jako SsangYong Motor Co – nie odpowiedziały natychmiast na prośby agencji Reuters o komentarz.

Ich przedsięwzięcie byłoby pierwszą wspólną fabryką chińskiego producenta ogniw akumulatorowych i południowokoreańskiego producenta samochodów w Korei Południowej.

Analitycy twierdzą, że wejście BYD do Korei Południowej, siedziby trzech największych na świecie producentów akumulatorów – LG Energy Solution, Samsung (KS:005930) SDI i SK On – może pomóc w poszerzeniu bazy klientów.

„To rzeczywiście znaczące wydarzenie, ponieważ główny producent ogniw, taki jak BYD, ma moce produkcyjne w Korei Południowej, gdzie lokalni producenci ogniw nie opanowali jeszcze technologii umożliwiającej oferowanie tanich akumulatorów, które BYD mogłoby zaoferować producentom samochodów” – powiedział Kang Dong-jin, specjalista ds. analityk w Hyundai Motor (OTC: HYMTF) Securities.

BYD specjalizuje się w akumulatorach litowo-żelazowo-fosforanowych (LFP), których południowokoreańskie trio akumulatorów nie produkuje jeszcze masowo. Koncentrują się na bateriach niklowo-kobaltowych.

Chińskie firmy zajmujące się materiałami do akumulatorów zwiększają inwestycje w Korei Południowej, ogłaszając w tym roku projekty o wartości miliardów dolarów mające na celu obejście amerykańskich przepisów dotyczących ulg podatkowych dotyczących pojazdów elektrycznych (EV), mające na celu zmniejszenie zależności od chińskich łańcuchów dostaw.

Celem amerykańskiej ustawy o redukcji inflacji (IRA) jest odłączenie Stanów Zjednoczonych od chińskiego łańcucha dostaw pojazdów elektrycznych. Aby kwalifikować się do ulgi podatkowej w wysokości 3750 dolarów na pojazd, co najmniej 40% wartości minerałów krytycznych wykorzystywanych w akumulatorze samochodowym musi pochodzić ze Stanów Zjednoczonych lub od partnera wolnego handlu. Korea Południowa ma umowę o wolnym handlu ze Stanami Zjednoczonymi.

Ningbo Ronbay New Energy Technology, wiodący chiński producent materiałów do akumulatorów pojazdów elektrycznych, poinformował w zeszłym tygodniu, że podjął decyzję o zwiększeniu mocy produkcyjnych materiałów katodowych w swoim zakładzie w Korei Południowej, aby stawić czoła amerykańskim przepisom dotyczącym ulg podatkowych na pojazdy elektryczne.

Source: https://buystocks.co.uk/news/byd-kg-mobility-in-talks-on-battery-joint-venture-in-south-korea-source/