Akcje AMC rosną po tym, jak sieć kin zebrała 325,5 mln dolarów ze sprzedaży akcji
Akcje spółki AMC Entertainment Holdings (NYSE: AMC) wzrosły w czwartek w notowaniach przed otwarciem sesji po tym, jak sieć kin ogłosiła, że pozyskała nowy kapitał własny o wartości około 325,5 mln dolarów dzięki sprzedaży 40 mln akcji.
AMC próbuje zarówno odbić się od ery zamykania lokalizacji spowodowanej pandemią, jak i stawić czoła intensywnej konkurencji ze strony usług transmisji strumieniowej dla widzów. Jednak przynosząca straty firma odnotowała tego lata znaczną poprawę wyników kasowych dzięki rosnącej popularności nowych tytułów „Barbie” i „Oppenheimer”, podczas gdy oczekuje się, że popyt jeszcze bardziej wzrośnie po debiucie niezwykle popularnego filmu film z koncertu artysty Taylor Swift w październiku.
Chociaż rozwadniający wpływ zbierania funduszy był stosunkowo niepopularny wśród inwestorów, AMC z siedzibą w Kansas stwierdziła, że to posunięcie pomoże jej „przetrwać, a następnie prosperować” w pokryzysowym środowisku operacyjnym, umieszczając ją na „ścieżce pomyślnej naprawy”.
AMC dodała, że sprzedaż akcji, w ramach której zaoferowała akcje po średniej cenie 8,14 dolara za sztukę, „znacznie zwiększa” rezerwy gotówkowe spółki, wzmacnia jej bilans i rozwiązuje „bieżące problemy z płynnością”.
Grupa zauważyła, że nowy kapitał pomoże AMC przezwyciężyć niedawne trudności w branży filmowej, w tym trwające strajki scenarzystów i aktorów.
„Ten zastrzyk kapitału zapewnia nam elastyczność, która pomaga nam w nawigacji po wodach i dalszym dostarczaniu naszym gościom magii filmów” – powiedział w oświadczeniu dyrektor generalny Adam Aron.