Home » News » 4 najlepsze akcje spółek spożywczych i napojów, które warto kupić

4 najlepsze akcje spółek spożywczych i napojów, które warto kupić

Rosnąca inflacja doprowadziła do gwałtownego wzrostu cen żywności. Jakie są zatem najlepsze akcje spółek spożywczych i napojów do kupienia?

Inflacja żywnościowa dotarła do Stanów Zjednoczonych, ponieważ ceny towarów i usług wzrosły w lutym o 7,9% rok do roku. Wczoraj na konferencji prasowej Jerome Powell, przewodniczący Fed, podkreślił, że inflacja prawdopodobnie będzie nadal rosła w krótkim i średnim terminie.

Jakie są zatem najlepsze akcje spółek spożywczych i napojów, które warto kupić, aby jak najlepiej wykorzystać rosnące ceny? Oto cztery nazwy, które warto wziąć pod uwagę: Cal-Maine Foods, General Mills, Constellation Brands i Sprout Farmers Markets.

Cal-Maine Foods

Cal-Maine Foods (NASDAQ:CALM) jest amerykańską firmą z siedzibą w Ridgeland, Mississippi. Działa w branży pakowanej żywności i mięsa, a cena jej akcji rośnie od początku roku o 30,64%. Przy obecnej cenie giełdowej spółka jest wyceniana na 2,29 mld USD, a wartość przedsiębiorstwa wynosi 2,21 mld USD.

General Mills

Spółka General Mills (NYSE:GIS) ma siedzibę w Minneapolis i została założona w 1866 roku. Zajmuje się sprzedażą markowych produktów spożywczych, takich jak mrożona pizza i batoniki, i wypłaca swoim akcjonariuszom sowite dywidendy.

Stopa zwrotu z dywidendy za następne dwanaście miesięcy wynosi 3,35%, a wskaźnik wypłaty 54,99%. Marża EBIT spółki za ostatnie dwanaście miesięcy wynosiła 18,17% i była wyższa od mediany dla sektora o 94,44%.

Constellation Brands

Constellation Brands (NYSE:STZ) działa w branży gorzelników i winiarzy, a jej siedziba mieści się w Victor w stanie Nowy Jork. Założona w 1945 roku, ma większą rentowność niż mediana sektora o 60,36%. Constellation Brands wypłaca również dywidendę, a jej wartość wynosi 41,54 mld USD.

Sprout Farmers Markets

Firma Sprout Farmers Markets (NYSE:SFM) została założona w 2002 roku, a jej siedziba znajduje się w Phoenix w Arizonie. Zatrudnia ponad 30 000 osób i sprzedaje naturalne i organiczne produkty żywnościowe.

Spółka notowana jest na atrakcyjnej wycenie, o czym świadczy fakt, że wskaźnik P/E Non-GAAP za ostatnie dwanaście miesięcy jest znacznie poniżej mediany sektora (14,77 vs. 19,62. Przy obecnej cenie rynkowej akcji, kapitalizacja rynkowa Sprout wynosi 3,49 mld USD.