Czy Amazon stock jest kupnem po partnerstwie w Peloton?
Wkrótce łatwiej będzie kupić Peloton, a to świetna wiadomość dla Amazona.
Amazon.com, Inc. (NASDAQ: AMZN 0.14%) jest największą firmą e-commerce na świecie o wartości rynkowej przekraczającej 1,3 biliona dolarów. Jej strona internetowa wygenerowała w zeszłym miesiącu 2,7 miliarda odsłon, co czyni ją bezkompromisową platformą dla marek, które chcą zwiększyć swoją obecność w Internecie.
Peloton Interactive Inc (NASDAQ: PTON 20.36%) ma dołączyć do tego klubu, ogłaszając dziś rano, że gama jej produktów i towarów jest już dostępna na amerykańskiej stronie internetowej Amazon. To najnowsze z serii drastycznych posunięć producenta domowego sprzętu do ćwiczeń, mających na celu powstrzymanie gwałtownego spowolnienia sprzedaży i rosnących strat finansowych.
Partnerstwo to wygrana dla Peletonu, ale prawdopodobnie większa wygrana dla Amazona. Dlatego.
Peloton przestawia się na świat poza ograniczeniami pandemii
Peloton był jedną z najlepiej prosperujących firm podczas najgorszej pandemii. Sale gimnastyczne były zamknięte, pracownicy zdalnie wykonywali swoje zadania, a społeczeństwo znosiło różne stopnie blokad. Pozostawiło to ludziom niewiele okazji do ćwiczeń, więc gama interaktywnego sprzętu domowego, który wprowadził trening – i zajęcia – do domu, była przysłowiowym home runem.
Jednak gdy ograniczenia pandemiczne złagodniały dzięki powszechnym szczepieniom, biznes Peletonu szybko się pogorszył. Firma ogłosi w tym tygodniu swoje wyniki finansowe za cały rok podatkowy 2022 i spodziewa się, że przychody wyniosą około 3,5 miliarda dolarów, co byłoby znacznym spadkiem w porównaniu z 4 miliardami dolarów wygenerowanymi w roku podatkowym 2021.
Spadek sprzedaży podkreśla gwałtowny spadek zaangażowania, mierzony średnią liczbą miesięcznych treningów w ostatnim trzecim kwartale fiskalnym, która spadła o 28% rok do roku. Mówiąc prościej, siłownie są otwarte, ludzie są wolni i zdecydowanie rzadziej korzystają ze swoich Peletonów.
Firma zainstalowała nowego dyrektora generalnego na początku 2022 roku i zleciła mu naprawienie statku. Do tej pory wprowadzono radykalne zmiany, które obejmują zwolnienia pracowników i szerokie cięcia kosztów, wypróbowanie nowego modelu sprzedaży opartego na abonamencie dla swoich urządzeń oraz przeniesienie produkcji do zewnętrznych producentów.
Teraz, po raz pierwszy w swojej historii, Peloton odejdzie od swojego modelu sprzedaży bezpośredniej i zaoferuje rower Peloton, przewodnik Peloton, akcesoria i odzież poza swoimi salonami i stroną internetową, na Amazon.com.
Dlaczego to partnerstwo jest wielką wygraną dla Amazon
Na początku tego roku Wall Street huczała od wiadomości, że Amazon jest zainteresowany kupnem Pelotonu. Posunięcie to byłoby dobrze w sterówce Amazona, ponieważ nie są mu obce przejęcia – a Peloton byłby stosunkowo niewielki, biorąc pod uwagę, że firma jest warta zaledwie 4 miliardy dolarów w chwili pisania tego tekstu, dzięki 92% spadkowi ceny akcji z jego wszech czasów najwyższy.
Ostatecznie nigdy się to nie wydarzyło, ale dzięki temu nowemu partnerstwu Amazon czerpie korzyści ze sprzedaży produktów Peloton na swojej stronie internetowej i zarabiania bez bagażu absorbowania firmy, która w ciągu ostatnich czterech kwartałów straciła aż 1,8 miliarda dolarów. Dodatkowo, sytuacja finansowa Peloton jest dość ponura z zaledwie 879 milionami dolarów w gotówce, co jest głównie wynikiem zaciągnięcia 750 milionów dolarów zadłużenia w maju.
Dyrektor Finansowy Peloton skomentował, że klienci inicjują co miesiąc 500 000 wyszukiwań produktów Peloton na Amazon.com, wzmacniając pozytywny wpływ, jaki ta transakcja może mieć dla jego firmy. Ale może to być równie korzystne dla Amazon, ponieważ za każdym razem, gdy klient nie może znaleźć tego, czego szuka na Amazon.com, zwiększa się prawdopodobieństwo, że przejdzie do innej witryny, która kosztuje firmę więcej niż tylko ta potencjalna sprzedaż.
Kiedy klient może znaleźć to, czego szuka, Amazon nie tylko wygrywa sprzedaż, ale jego algorytmy sztucznej inteligencji zyskują szansę, aby wcisnąć mu w pole inne produkty i potencjalnie generować dalsze przychody. Szacuje się, że te silniki rekomendacji odpowiadają za 35% sprzedaży online Amazon, więc możliwość zaspokojenia miesięcznej liczby wyszukiwań produktów Peloton będzie wygraną dla Amazona.
Akcje Amazon to kup teraz
Amazon jest świeżo po mocnym, ale mieszanym drugim kwartale 2022 roku. Poniósł stratę netto głównie w wyniku swojego udziału w producencie pojazdów elektrycznych Rivian Automotive Inc (NASDAQ: RIVN 1.09%), ponieważ udziały w tej firmie gwałtownie spadły ostatnio.
Ale to mówi o różnorodności operacyjnej Amazona. Oferuje inwestorom przekrój gospodarki cyfrowej i nadal napędza innowacje. Posiadanie wielu strumieni przychodów izoluje firmę od zewnętrznych wstrząsów, takich jak wysoka inflacja, która obecnie wywiera presję na konsumentów, a tym samym na segment e-commerce Amazona. Jednak segment chmury, napędzany przez Amazon Web Services, nadal zdołał w ciągu kwartału urosnąć o 33% rok do roku.
Ponadto stosunkowo nowy segment reklamowy przyniósł 33,9 miliarda dolarów przychodów w ciągu ostatnich czterech kwartałów i pozostaje ekscytującą szansą na przyszłość dzięki cennym zasobom medialnym firmy, takim jak prawa do turnieju Czwartkowa Noc Futbolu NFL.
Podczas gdy transakcja z Pelotonem jest ekscytująca, Amazon jest teraz czymś więcej niż tylko firmą e-commerce i nie brakuje powodów, aby posiadać akcje.