Norwegian debiutuje swoją najnowszą klasę statków wycieczkowych
Linia wycieczkowa wybrała coś zupełnie innego niż najnowsze gigantyczne statki Royal Caribbean i Carnival.
Royal Caribbean International (RCL) ma wyraźną mantrę „większe znaczy lepsze”, jeśli chodzi o linię rejsów o tej samej nazwie. Firma uczyniła swoje masywne statki klasy Oasis centralnym elementem swojej floty, a każdy nowy jest nieco większy niż poprzedni.
Wonder of the Seas, obecnie największy statek wycieczkowy na świecie, podąża za planem swoich siostrzanych statków. Ma wiele dzielnic, w tym tereny zewnętrzne Central Park (dosłowny park na statku wycieczkowym) i Boardwalk z karuzelą oraz charakterystyczny Aqua Theatre linii wycieczkowej.
Carnival Cruise Lines (CCL) kieruje się tą samą filozofią dzięki swoim najnowszym statkom Carnival Mardi Gras i nadchodzącym Carnival Celebration. To plan, w którym statek jest celem podróży, ponieważ na pokładzie jest więcej niż wystarczająco.
Royal Caribbean i Carnival dosłownie zmieniły to, czym są statki wycieczkowe dzięki swoim najnowszym statkom. Jasne, możesz wysiąść ze statku, gdziekolwiek się zatrzymają – ale może to nie być tak zabawne, jak pozostanie na pokładzie i jazda kolejką górską (Carnival) lub zjazd po ogromnej suchej zjeżdżalni (Royal Caribbean).
Rywalizacja z tymi mega statkami byłaby ogromnym wyzwaniem i dużym ryzykiem, więc Norwegian Cruise Line (NCLH) postanowił zrobić coś innego ze swoim najnowszym statkiem.
Norwegian staje się mniejszy i bardziej ekskluzywny
Norwegian odebrał Prima, swój pierwszy nowy statek od 2019 roku i pierwszy w nowej klasie statków. Jest to pierwszy z sześciu nowych statków zaplanowanych w tej klasie, pierwsza nowa klasa statków Norwegian Cruise Line od czasu premiery klasy Breakaway w 2013 roku.
„Podczas rejsów rozpoczynających się latem 2022 roku, Norwegian Prima, pierwszy z sześciu statków, będzie miał 965 stóp długości, 142 500 ton brutto i będzie mógł pomieścić 3215 gości przy podwójnej obsadzie” – podzieliła się linia rejsowa w komunikacie prasowym.
Aby przedstawić liczby z pewnej perspektywy, Wonder of the Seas ma prawie 1200 stóp długości i może przewozić ponad dwa razy więcej pasażerów (nieco poniżej 7000).
Norwegian postanowił jednak wyróżnić swoje najnowsze statki czymś innym niż rozmiar.
„Norwegian Prima będzie oferować najwyższy poziom zatrudnienia i stosunek powierzchni ze wszystkich nowych statków wycieczkowych w kategorii rejsów współczesnych i premium, zapewniając niezrównane wrażenia gości” – powiedziała firma.
Prima będzie miała również „największą różnorodność kategorii apartamentów dostępnych na morzu z 13 kategoriami apartamentów, a także największe apartamenty z trzema sypialniami na każdym nowym statku wycieczkowym oraz największe w historii marki kabiny wewnętrzne, z widokiem na ocean i balkonami” – napisano w komunikacie prasowym.
Nowa klasa będzie również oferować największe w historii Norwegian łazienki do standardowych pokoi i więcej „powierzchni na zewnątrz każdego nowego statku wycieczkowego, w tym więcej całkowitej powierzchni na basenie niż jakikolwiek inny statek we flocie NCL”.
Więcej nowych funkcji na Norwegian Prima
Linia wycieczkowa chce, aby jej nowe statki były nieco wyższe niż to, co oferują Royal Caribbean i Carnival w swoich markach. Obejmuje to wzniosłe podejście do tradycyjnego bufetu.
„W ramach wieloaspektowych doświadczeń oferowanych na Ocean Boulevard, NCL wprowadziło pierwszy w historii ekskluzywny targ na świeżym powietrzu z Indulge Food Hall. 11 kulinarnych lokali z miejscami do siedzenia wewnątrz i na zewnątrz”.
Statek będzie również oferował bulwar Oceaniczny o powierzchni 44 000 stóp kwadratowych, który otacza cały pokład statku. Ta część statku oferuje również „trzy dodatkowe lokale gastronomiczne oferujące zarówno miejsca do siedzenia wewnątrz, jak i na zewnątrz, w tym Onda By Scarpetta, Los Lobos i The Local Bar & Grill”.
Prima zawiera również szereg nowych miejsc/doświadczeń dla języka Norwegian:
- The Concourse to ogród rzeźb na świeżym powietrzu z siedmioma instalacjami, które zmieniają się wraz z zachodem słońca.
- Infinity Beach z dwoma basenami bez krawędzi, po jednym z każdej strony statku i blisko linii wody, co jest pierwszym projektem w branży.
- Dwa szklane mosty Oceanwalk, które zapewniają zdjęcia.
- La Terraza, salon na świeżym powietrzu, „zapewnia osobliwe miejsce, w którym odwiedzający mogą podziwiać wspaniałe widoki na morze”.