Najlepsze akcje spółek konsumenckich, które warto kupić
Gospodarka USA rozwija się szybciej niż przewidywano, a popyt na produkty konsumenckie wzrósł. Oto trzy akcje spółek konsumenckich, które warto rozważyć: MAR, SBUX i AMZN.
Do sektora dóbr i usług konsumenckich zalicza się spółki dostarczające towary i usługi, które nie są niezbędne do przeżycia. Na przykład dobra luksusowe lub pobyty w hotelach.
W związku z tym warunki ekonomiczne wpływają na popyt na produkty uznaniowe. Ponieważ przewiduje się, że w 2022 roku gospodarka amerykańska będzie się stale rozwijać, oto trzy akcje z sektora dóbr konsumpcyjnych, które warto kupić: Marriott International, Starbucks i Amazon.
Marriott International
Marriott International (NASDAQ:MAR) jest jedną z największych firm na świecie, która prowadzi m.in. franczyzę i hotele. Założona w 1927 roku, zatrudnia ponad 120 000 osób, a jej marża zysku brutto wynosi 77,69%.
Cena akcji zyskała +15,17% YTD i utrzymuje się blisko swojego rekordowego poziomu. Marriott International nie wypłaca dywidendy.
Ostatnio Marriott podpisał umowę z Baraka Lodges, aby rozszerzyć swoją działalność na segment afrykańskich safari.
Starbucks
Starbucks (NASDAQ:SBUX) nie trzeba nikomu przedstawiać, ponieważ jej marka zyskała globalną rozpoznawalność. Firma prowadzi specjalistyczne restauracje kawowe na całym świecie i zatrudnia blisko 400 tys. osób.
Cena akcji Starbucks spadła w 2022 roku i w ciągu ostatnich dwunastu miesięcy wskaźnik P/E GAAP wynosił 21,95.
W przeciwieństwie do Marriott, Starbucks wypłaca dywidendę. Stopa zwrotu z dywidendy wynosi 2,41%, a wskaźnik wypłaty 56,12%. Co więcej, Starbucks podnosił dywidendę wypłacaną akcjonariuszom przez jedenaście ostatnich lat z rzędu.
Amazon
Amazon (NASDAQ:AMZN) to kolejna firma o marce, której nie trzeba przedstawiać. Nie wypłaca ona dywidendy, ale w ciągu ostatnich kilku lat cena jej akcji gwałtownie wzrosła.
Na przykład w 2016 r. cena akcji firmy Amazon wynosiła blisko 500 USD, a obecnie przekracza 3150 USD.
W ciągu ostatnich dwunastu miesięcy Amazon osiągnął marżę zysku brutto w wysokości 42,03% – wyższą niż mediana dla sektora o 16,03%. Co więcej, prawie wszyscy analitycy zajmujący się akcjami spółki mają rekomendacje kupna – spośród 100 analityków, 98 wydało rekomendacje kupna, 1 ma rekomendację sprzedaży, a 1 neutralną.