Oferta Dodatkowa
Wtórna oferta ma miejsce, gdy akcje spółki, które zostały już sprzedane w ramach IPO, są ponownie sprzedawane na rynku wtórnym przez inwestorów. Wpływy z tych ofert są przekazywane inwestorom, którzy odsprzedają akcje, a nie spółce.
Oferty wtórne mają miejsce, ponieważ niektóre firmy decydują się na kolejne oferty, które zwykle przyjmują dwa różne formaty: nierozwadniające i rozwadniające oferty wtórne. Te pierwsze nie spowodują wzrostu akcji, natomiast nowe akcje powstają w przypadku rozwadniających ofert wtórnych.
Rozwadniająca oferta wtórna zwykle powoduje pogorszenie wyników akcji w miarę tworzenia nowych jednostek. Co więcej, jeśli duży akcjonariusz sprzedaje w ramach oferty wtórnej, inwestorzy mogą spodziewać się, że w przygotowaniu jest negatywna informacja.
Z drugiej strony, inwestorzy mogą wysłać akcje w górę po ogłoszeniu wtórnej oferty, jeśli uważają, że fundusze, które firma chce pozyskać, mogą zostać wykorzystane do napędzania wzrostu.
Wróć do naszego pełnego glosariusza.