Home » News » Nike upada po ostrzeżeniu, że spadek sprzedaży się pogłębia.

Nike upada po ostrzeżeniu, że spadek sprzedaży się pogłębia.

28 June 2024 Przez News Team

Akcje Nike Inc. (NYSE: NKE) spadły po tym, jak największa na świecie firma produkująca odzież sportową opublikowała całoroczną prognozę, która nie spełniła oczekiwań, co wzmocniło obawy inwestorów dotyczące malejącego popytu na jej tenisówki i odzież.

Właściciel marek Jordan i Converse odnotowuje średniojednocyfrowy spadek przychodów w bieżącym roku finansowym firmy, który rozpoczął się w tym miesiącu. Według szacunków Bloomberga analitycy spodziewali się w tym roku wzrostu na poziomie około 2%.

W czwartkowy wieczór akcje spadły aż o 13% podczas przedłużonych notowań w Nowym Jorku. W ciągu ostatnich 12 miesięcy akcje spółki spadły już o 17%. Inni sprzedawcy detaliczni ze sprzętem sportowym spadli po raporcie Nike, w tym Foot Locker Inc., Under Armour Inc., Dick’s Sporting Goods Inc. i Lululemon Athletica Inc.

Podczas piątkowego porannego handlu trasa przedłużyła się do Azji. Li Ning Co Ltd spadła aż o 3,5%, a Anta Sports Products Ltd o 2,5%. Dostawcy Nike również odczuli straty. W Hongkongu Shenzhou International Group Holdings Ltd spadła aż o 5,4%, Yue Yuen Industrial Holdings Ltd spadła o 6,7%, podczas gdy na Tajwanie Feng Tay Enterprise Co. spadła o 7,9%.

Sprzedaż Nike w ostatnich kwartałach ucierpiała, ponieważ próby odwrócenia się od hurtowników nie powiodły się. Sprzedaż na stronie internetowej, w aplikacji i sklepach spadła o 8% w czwartym kwartale finansowym firmy, co nie spełniło oczekiwań Wall Street.

Słabość kanałów sprzedaży Nike „jest zaskoczeniem i powodem do niepokoju, ponieważ gigant odzieży sportowej może odwracać swoich głównych klientów ze względu na brak nowości” – powiedział Poonam Goyal, analityk Bloomberg Intelligence.

Dyrektorzy Nike obwinili za spowolnienie częściowo marki lifestylowe, w tym Air Force 1 i Nike Dunks, które uzyskują dużą część swojej sprzedaży online. Sprzedaż kategorii lifestylowej spadła po raz pierwszy od początku pandemii, kiedy wzrosło zapotrzebowanie na odzież codzienną.

Przychody w czwartym kwartale spadły o 1,7% do 12,6 miliarda dolarów, co jest wartością odbiegającą od średniej szacunków analityków. Godnym uwagi maruderem była spółka zależna Converse, znana z tenisówek Chuck Taylor, której przychody spadły o 18% z powodu słabej sprzedaży zarówno w Ameryce Północnej, jak i Europie Zachodniej.

W tym samym czasie sprzedaż w Wielkich Chinach wyniosła 1,86 miliarda dolarów, przekraczając średnie szacunki, a zysk na akcję również przekroczył oczekiwania.

Spowolnienie przychodów sprawia, że wysiłki Nike mające na celu przyspieszenie rozwoju produktów stają się pilniejsze. Na fali konkurencji ze strony nowopowstałych firm, takich jak On Holding AG i buty do biegania Hoka należące do Deckers Outdoor Corp., Nike obiecała nadać priorytet sportowi, nowym produktom i partnerom hurtowym, którym w dużej mierze poświęcano mniej uwagi ze względu na chęć wzmocnienia swojej pozycji sklepy i strony internetowe.

„Nie jesteśmy również przekonani, że istotne odbicie w bieganiu jest przesądzone, biorąc pod uwagę silną konkurencję w tym sektorze” – napisał analityk Seaport Research Partners Mitch Kummetz w nocie do klientów po opublikowaniu wyników.

Dyrektor generalny John Donahoe powiedział, że w drugiej połowie roku podatkowego Nike wprowadzi na rynek nowe produkty franczyzowe w kategoriach fitness i lifestyle. Powiedział, że dział rozwoju produktów Nike dodał nowe metody do produktów przyspieszonych.

„Powrót na taką skalę wymaga czasu” – powiedział dyrektor finansowy Matt Friend podczas rozmowy telefonicznej firmy z analitykami. Ostrzegł jednak, że zmiana asortymentu produktów w krótkim okresie zmniejszy sprzedaż.

Source: https://buystocks.co.uk/news/nike-tumbles-after-warning-that-sales-slump-is-getting-worse/