Home » News » Lider Boeinga w szerokokadłubowych odrzutowcach rozmawia z IndiGo

Lider Boeinga w szerokokadłubowych odrzutowcach rozmawia z IndiGo

News Team

Boeing (NYSE: BA) wyłonił się jako lider, który zapewnił sobie zamówienie na około 25 samolotów szerokokadłubowych od IndiGo, poinformowały w poniedziałek źródła branżowe Reutera, ponieważ największa linia lotnicza Indii pogłębia swoją międzynarodową ekspansję o nowe miejsca docelowe.

IndiGo prowadzi rozmowy w sprawie zakupu dwukadłubowej rodziny samolotów Boeing 787, która została zmierzona z samolotami Airbus A330neo, podają źródła zaznajomione ze sprawą.

Żadna decyzja nie została sfinalizowana, podają źródła, prosząc o anonimowość, ponieważ negocjacje są poufne.

IndiGo powiedział, że nie komentuje spekulacji. Boeing odmówił komentarza. Airbus powiedział, że nigdy nie komentuje dyskusji, które może, ale nie musi, prowadzić z obecnymi i potencjalnymi klientami.

Reuters po raz pierwszy poinformował w marcu, że IndiGo prowadzi rozmowy z Airbusem i Boeingiem w sprawie samolotów szerokokadłubowych.

Ostatnie rozmowy mają miejsce kilka tygodni po tym, jak IndiGo złożyło rekordowe zamówienie na 500 wąskokadłubowych odrzutowców Airbusa, podążając za wcześniejszą rekordową umową rywala Air India na 470 samolotów Airbus i Boeing.

Indyjscy przewoźnicy starają się dotrzymać kroku najszybciej rozwijającemu się światowemu rynkowi lotniczemu, na którym popyt na podróże lotnicze wzrósł po COVID, powodując spadek rekordów w branży, podczas gdy producenci samolotów walczą o osiągnięcie celów produkcyjnych.

Napęd IndiGo, który ma 58% udziału w rynku krajowym Indii, pojawia się również w czasie, gdy zamierza podwoić swoje moce produkcyjne do końca dekady i rozszerzyć swoją sieć, zwłaszcza na rynkach międzynarodowych.

IndiGo niedawno uruchomiło nowe loty do miejsc docelowych w Afryce, Azji Zachodniej i Azji Południowo-Wschodniej, a także zwiększa swoją obecność w Europie dzięki partnerstwu code-share z siedmioma przewoźnikami, w tym Turkish Airlines i KLM.

Do tej pory IndiGo było wyłącznym nabywcą samolotów wąskokadłubowych Airbusa, a umowa na samoloty szerokokadłubowe byłaby odejściem od tej strategii. Na początku tego roku przewoźnik rozpoczął loty międzynarodowe Boeingiem 777, pierwszym samolotem dwukadłubowym przejętym od partnera Turkish Airlines, który zapewnia pilotów.

Source: https://www.investing.com/news/stock-market-news/boeing-frontrunner-in-widebody-jet-talks-with-indigo-sources-3153349