Home » News » Hyundai Motor podnosi całoroczną prognozę zysku w drugim kwartale o 15%

Hyundai Motor podnosi całoroczną prognozę zysku w drugim kwartale o 15%

News Team

Południowokoreański Hyundai Motor Co podniósł w środę swoje prognozy dotyczące rocznej sprzedaży i marży zysku, po odnotowaniu 15% wzrostu kwartalnego zysku netto, do czego przyczynił się słabszy won, solidna sprzedaż pojazdów elektrycznych (EV) i zwiększona produkcja.

Trzeci na świecie producent samochodów pod względem sprzedaży wraz ze spółką stowarzyszoną Kia Corp prognozuje, że przychody w 2023 r. wzrosną o 14-15%, w porównaniu ze styczniową prognozą na poziomie 10,5-11,5%, podczas gdy jego marża zysku operacyjnego została skorygowana w górę do przedziału 8-9%. od 6,5-7,5%.

„Firma spodziewa się zwiększyć dynamikę sprzedaży poprzez ulepszenia produkcji, gdy dostawy chipów i komponentów ustabilizują się na całym świecie… i zwiększyć rentowność pomimo globalnej niepewności, takiej jak wahania stóp procentowych”, powiedział Hyundai w oświadczeniu.

Jego optymistyczne perspektywy pojawiają się w obliczu rosnących obaw o popyt na pojazdy chłodzące z powodu wysokich stóp procentowych i spowolnienia gospodarczego, a niektórzy rywale wskazują na obniżki cen, aby napędzać wzrost wolumenu.

Dyrektor generalny Tesli (NASDAQ: TSLA), Elon Musk, zasygnalizował w zeszłym tygodniu, że ponownie obniży ceny pojazdów elektrycznych w „niespokojnych czasach”, aby zwiększyć sprzedaż.

Hyundai rozszerzył marżę operacyjną do 10% w drugim kwartale z 9,5% w pierwszym kwartale.

Jednak prognoza rocznej marży na poziomie 8-9% wskazuje, że w drugiej połowie rentowność znajdzie się pod presją, ponieważ wąskie gardła w łańcuchu dostaw będą się dalej zmniejszać, umożliwiając wzrost produkcji właśnie wtedy, gdy oczekuje się, że popyt zacznie słabnąć.

Jednak niektórzy analitycy są optymistami, że ograniczona produkcja pojazdów spowodowana globalnym niedoborem chipów, która rozpoczęła się podczas pandemii COVID-19, będzie kontynuowana, uderzając w branżę po ogólnym spowolnieniu gospodarczym, które osłabiło popyt na większość towarów konsumpcyjnych.

„Obecna dynamika podaży i popytu, w której obserwujemy nadmierny popyt, prawdopodobnie utrzymałaby się do 2025 r.”, powiedział Kim Jinwoo, analityk w Korea Investment & Securities.

Akcje Hyundai Motor zamknęły się o 0,9% wobec spadku o 1,7% na szerszym rynku KOSPI.

SILNE WYNIKI W USA

Hyundai powiedział, że sprzedaż pojazdów wzrosła w drugim kwartale o 8,5% do 1,06 miliona sztuk, a sprzedaż pojazdów elektrycznych wzrosła o 47% do prawie 78 000 sztuk.

W Stanach Zjednoczonych, największym rynku Hyundaia, sprzedaż samochodów napędzanych zieloną energią, w tym pojazdów elektrycznych i hybryd typu plug-in, wzrosła ponad dwukrotnie do 46 000 sztuk. Sprzedaż wzrosła dzięki zwiększonym zachętom, ponieważ pojazdy elektryczne Hyundai nie kwalifikują się do federalnych ulg podatkowych na mocy ustawy o redukcji inflacji (IRA), ponieważ nie spełniają wymagań.

Zayong Koo, szef działu relacji inwestorskich Hyundaia, powiedział analitykom podczas wezwania do zarobków, że wielkość zachęt dla pojazdów elektrycznych wydawanych na rynku amerykańskim wyniosła około 4000-5000 USD na pojazd.

IRA wymaga, aby 50% wartości komponentów baterii zostało wyprodukowanych lub zmontowanych w Ameryce Północnej, aby zakwalifikować się do kredytu w wysokości 3750 USD i 40% wartości krytycznych minerałów pochodzących ze Stanów Zjednoczonych lub partnera wolnego handlu w celu uzyskania oddzielnego kredytu w wysokości 3750 USD.

Ogólna sprzedaż pojazdów w USA wzrosła o 14% do 225 000 sztuk, na czele z sedanami, podczas gdy w Korei Południowej, drugim co do wielkości rynku, sprzedaż wzrosła o 13% do 206 000 sztuk.

Hyundai powiedział w zeszłym miesiącu, że planuje zwiększyć produkcję pojazdów elektrycznych w Stanach Zjednoczonych do trzech czwartych całkowitej produkcji do 2030 r. z zaledwie 0,7% obecnie.

Producent popularnego IONIQ 5 EV i luksusowego sedana Genesis G70 odnotował zysk netto w wysokości 3,2 biliona wonów (2,50 miliarda dolarów) w okresie od kwietnia do czerwca, pomijając szacunki 3,3 biliona wonów sporządzone przez 19 analityków opracowane przez Refinitiv SmartEstimate, ważone w stosunku do analityków, którzy są bardziej konsekwentnie dokładne.

Przychody wzrosły o 17% w skali roku do 42 bilionów wonów.

(1 $ = 1279,1700 wonów)

Source: https://buystocks.co.uk/news/hyundai-motor-lifts-full-year-outlook-as-q2-profit-up-15/