Home » News » Były dyrektor naczelny Lordstown Motors sprzedaje akcje firmy

Były dyrektor naczelny Lordstown Motors sprzedaje akcje firmy

News Team

Były dyrektor naczelny Lordstown Motors Corp., Steve Burns, nie jest już udziałowcem firmy, którą założył w celu masowej produkcji ciężarówek roboczych zasilanych akumulatorami po ostatniej wyprzedaży swoich akcji.

Według środowego zgłoszenia regulacyjnego, Burns sprzedał swoje pozostałe udziały w trzech transakcjach od 23 maja, w tym dwóch, które miały miejsce po odwrotnym podziale akcji 24 maja, przynosząc rezydentowi Cincinnati ponad 3,8 miliona dolarów.

Podsumowując, odkąd Burns zaczął sprzedawać udziały w firmie w listopadzie 2021 roku, zabrał około 66 milionów dolarów.

Dokument złożony w amerykańskiej Komisji Papierów Wartościowych i Giełd pokazuje, że Burns sprzedał 23 maja 581 000 akcji po 27 centów za akcję za 156 870 USD.

24 maja — w dniu podziału 1:15 — Burns sprzedał 200 000 akcji po 3,74 USD za akcję za 748 000 USD, a 16 czerwca sprzedał ostatnie 591 752 akcji po 4,99 USD za akcję za ponad 2,9 miliona USD.

Burns nagle zrezygnował w czerwcu 2021 roku bez powodu z Lordstown Motors, ale jego odejście było zsynchronizowane z przyznaniem przez firmę, że oświadczenia dotyczące zamówień w przedsprzedaży na pierwszy pojazd firmy, Endurance, były niedokładne.

Pod nowym kierownictwem firma sprzedała fabrykę globalnej firmie elektronicznej i technologicznej Foxconn za 230 milionów dolarów w zeszłym roku i odeszła od produkcji w kierunku inżynierii i rozwoju pojazdów elektrycznych.

Niedawno był w sporze z Foxconn o przyszłe inwestycje, który rozpoczął się od zawiadomienia o wycofaniu z giełdy przez Nasdaq, w wyniku którego akcjonariusze zatwierdzili podział akcji jako sposób na podkręcenie spadającej ceny akcji firmy.

W ostatniej kolejce Lordstown Motors zagroziło, że pozwie Foxconn, jeśli firma nie wywiąże się z umowy inwestycyjnej o wartości 170 milionów dolarów, która według startupu EV ma kluczowe znaczenie dla jego przetrwania.

W zgłoszeniu regulacyjnym z 9 czerwca firma Lordstown Motors oświadczyła, że „zamierza dochodzić swoich praw na drodze postępowania sądowego”, jeśli „niezwłoczne rozwiązanie” z Foxconn nie zostanie osiągnięte w związku z zamknięciem akcji zwykłych Lordstown Motors klasy A o wartości około 47,3 mln USD.

Spór między firmami sięga kwietnia, kiedy Lordstown Motors otrzymał od Nasdaq zawiadomienie o wycofaniu z giełdy, stwierdzające, że akcje firmy spadły poniżej minimalnej ceny kupna wynoszącej 1 dolara za akcję przez 30 kolejnych dni sesyjnych.

To wywołało list od Foxconn stwierdzający, że wierzy, że Lordstown Motors, z powodu powiadomienia od Nasdaq, naruszył umowę inwestycyjną. Później Foxconn poinformował Lordstown Motors, że nie zamierza zamykać zakupu akcji za 47,3 miliona dolarów, zgodnie z kolejnym zgłoszeniem regulacyjnym.

Aby podnieść wartość swoich akcji, aby przywrócić zgodność z zasadami Nasdaq i być może przekonać Foxconn do kontynuacji przejęcia akcji, Lordstown Motors, za zgodą akcjonariuszy, przeprowadził 24 maja odwrotny podział akcji w stosunku 1:15.

Nasdaq później poinformował Lordstown Motors, że wrócił do zgodności, jednak firma otrzymała również list od Foxconn stwierdzający, że umowa inwestycyjna nie pozwoli na dostosowanie liczby zakupionych akcji z powodu podziału akcji, zgodnie z 9 czerwca piłowanie.

Stwierdza, że interpretacja umowy przez Foxconn jest taka, że daje ona firmie prawo do nabycia ponad 60 procent akcji klasy A za 47,3 miliona dolarów.

Przed podziałem inwestycja o wartości 47,3 miliona dolarów kupiłaby Foxconn około 10 procent akcji zwykłych klasy A Lordstown Motors.

Lordstown Motors nie zgadza się z interpretacją Foxconna.

Source: https://buystocks.co.uk/news/former-chief-executive-of-lordstown-motors-sells-company-shares/