Były dyrektor naczelny Lordstown Motors sprzedaje akcje firmy
Były dyrektor naczelny Lordstown Motors Corp., Steve Burns, nie jest już udziałowcem firmy, którą założył w celu masowej produkcji ciężarówek roboczych zasilanych akumulatorami po ostatniej wyprzedaży swoich akcji.
Według środowego zgłoszenia regulacyjnego, Burns sprzedał swoje pozostałe udziały w trzech transakcjach od 23 maja, w tym dwóch, które miały miejsce po odwrotnym podziale akcji 24 maja, przynosząc rezydentowi Cincinnati ponad 3,8 miliona dolarów.
Podsumowując, odkąd Burns zaczął sprzedawać udziały w firmie w listopadzie 2021 roku, zabrał około 66 milionów dolarów.
Dokument złożony w amerykańskiej Komisji Papierów Wartościowych i Giełd pokazuje, że Burns sprzedał 23 maja 581 000 akcji po 27 centów za akcję za 156 870 USD.
24 maja — w dniu podziału 1:15 — Burns sprzedał 200 000 akcji po 3,74 USD za akcję za 748 000 USD, a 16 czerwca sprzedał ostatnie 591 752 akcji po 4,99 USD za akcję za ponad 2,9 miliona USD.
Burns nagle zrezygnował w czerwcu 2021 roku bez powodu z Lordstown Motors, ale jego odejście było zsynchronizowane z przyznaniem przez firmę, że oświadczenia dotyczące zamówień w przedsprzedaży na pierwszy pojazd firmy, Endurance, były niedokładne.
Pod nowym kierownictwem firma sprzedała fabrykę globalnej firmie elektronicznej i technologicznej Foxconn za 230 milionów dolarów w zeszłym roku i odeszła od produkcji w kierunku inżynierii i rozwoju pojazdów elektrycznych.
Niedawno był w sporze z Foxconn o przyszłe inwestycje, który rozpoczął się od zawiadomienia o wycofaniu z giełdy przez Nasdaq, w wyniku którego akcjonariusze zatwierdzili podział akcji jako sposób na podkręcenie spadającej ceny akcji firmy.
W ostatniej kolejce Lordstown Motors zagroziło, że pozwie Foxconn, jeśli firma nie wywiąże się z umowy inwestycyjnej o wartości 170 milionów dolarów, która według startupu EV ma kluczowe znaczenie dla jego przetrwania.
W zgłoszeniu regulacyjnym z 9 czerwca firma Lordstown Motors oświadczyła, że „zamierza dochodzić swoich praw na drodze postępowania sądowego”, jeśli „niezwłoczne rozwiązanie” z Foxconn nie zostanie osiągnięte w związku z zamknięciem akcji zwykłych Lordstown Motors klasy A o wartości około 47,3 mln USD.
Spór między firmami sięga kwietnia, kiedy Lordstown Motors otrzymał od Nasdaq zawiadomienie o wycofaniu z giełdy, stwierdzające, że akcje firmy spadły poniżej minimalnej ceny kupna wynoszącej 1 dolara za akcję przez 30 kolejnych dni sesyjnych.
To wywołało list od Foxconn stwierdzający, że wierzy, że Lordstown Motors, z powodu powiadomienia od Nasdaq, naruszył umowę inwestycyjną. Później Foxconn poinformował Lordstown Motors, że nie zamierza zamykać zakupu akcji za 47,3 miliona dolarów, zgodnie z kolejnym zgłoszeniem regulacyjnym.
Aby podnieść wartość swoich akcji, aby przywrócić zgodność z zasadami Nasdaq i być może przekonać Foxconn do kontynuacji przejęcia akcji, Lordstown Motors, za zgodą akcjonariuszy, przeprowadził 24 maja odwrotny podział akcji w stosunku 1:15.
Nasdaq później poinformował Lordstown Motors, że wrócił do zgodności, jednak firma otrzymała również list od Foxconn stwierdzający, że umowa inwestycyjna nie pozwoli na dostosowanie liczby zakupionych akcji z powodu podziału akcji, zgodnie z 9 czerwca piłowanie.
Stwierdza, że interpretacja umowy przez Foxconn jest taka, że daje ona firmie prawo do nabycia ponad 60 procent akcji klasy A za 47,3 miliona dolarów.
Przed podziałem inwestycja o wartości 47,3 miliona dolarów kupiłaby Foxconn około 10 procent akcji zwykłych klasy A Lordstown Motors.
Lordstown Motors nie zgadza się z interpretacją Foxconna.
Source: https://buystocks.co.uk/news/former-chief-executive-of-lordstown-motors-sells-company-shares/