Akcje Roku spadają o 26% po słabych wynikach
Akcje Roku spadły dziś o ponad 26% po tym, jak spółka podała wyniki za czwarty kwartał.
Platforma streamingowa Roku podała swoje zyski za czwarty kwartał 2021 roku. Przychody firmy spadły znacznie poniżej szacunków analityków, co spowodowało, że cena akcji poniosła ogromne straty.
Przychody w IV kwartale wyniosły 865,3 mln dolarów, czyli znacznie poniżej 894 mln dolarów, których spodziewali się eksperci rynkowi. Zysk wyniósł 17 centów na akcję po korekcie, wobec 9 centów na akcję oczekiwanych przez analityków.
Przychody spółki wzrosły w czwartym kwartale o 33 % w ujęciu rocznym. Jest to niski poziom w porównaniu do 51% wzrostu w trzecim kwartale i 81% w drugim kwartale ubiegłego roku.
Po słabych wynikach, ROKU straciło 26% w ciągu ostatnich 24 godzin. W chwili obecnej ROKU notowane jest na poziomie 106 dolarów za akcję. Ostatnie słabe wyniki mogą być na dobrej drodze do bycia najgorszym dniem w historii akcji.
ROKU stracił 22% swojej wartości w ciągu jednego dnia 8 listopada 2018 roku. Jeśli obecny procent strat zostanie utrzymany, dzisiejszy dzień stałby się najgorszym dniem spółki w historii na rynku akcji.
W bieżącym kwartale spółka podała, że spodziewa się wygenerować 720 milionów dolarów, co przekłada się na 25% wzrost przychodów. Tymczasem analitycy rynkowi oczekują, że w pierwszym kwartale 2022 roku Roku wygeneruje ponad 748 mln dolarów.
Analityk Pivotal Research, Jeffrey Wlodarcza, powiedział, że większość analityków obniżyła rekomendacje spółki z "trzymaj" do "sprzedaj". On stwierdził:
"Wniosek jest taki, że przy rosnącej konkurencji, potencjalnie znacząco słabnącej globalnej gospodarce, rynek, który nie nagradza nierentownych nazw technologii z długimi ścieżkami do rentowności i naszej nowej cenie docelowej obniżamy naszą ocenę ROKU z trzymaj do sprzedaj."
Anthony Wood, założyciel i dyrektor generalny Roku, powiedział, że wyniki firmy mogą nadal pozostać poniżej poziomu sprzed pandemii, co może wpłynąć na jej wyniki. On powiedział:
"Ogólna sprzedaż jednostek telewizyjnych prawdopodobnie pozostanie poniżej poziomów z czasów Covid, co może wpłynąć na wzrost aktywnych kont. Po stronie monetyzacji, opóźnione wydatki na reklamę w sektorach wertykalnych najbardziej dotkniętych nierównowagą podaży i popytu mogą utrzymać się w 2022 roku."