Home » News » Akcje firm odzieżowych OEM rosną wraz z odbudową przemysłu

Akcje firm odzieżowych OEM rosną wraz z odbudową przemysłu

27 June 2023 Przez News Team

Youngone Corp., Hansae Co. i inni producenci odzieży (OEM) odnotowali w tym miesiącu wzrost cen akcji, napędzany optymizmem, że branża osiągnęła dno w drugim kwartale i oczekuje się, że w drugim kwartale odbije pół roku. Pozytywne prognozy zysków od ich globalnych klientów również dodały się do tych pozytywnych obserwacji.

Według koreańskiej giełdy w poniedziałek akcje Youngone zyskały w tym miesiącu 30,14 proc. Hansae i Hwaseung Enterprise Co. również wzrosły odpowiednio o 15,71 procent i 10,74 procent. Ich zyski znacznie przekraczają 0,2-procentowy zwrot Kospi w tym miesiącu. Inwestorzy instytucjonalni napędzają wzrostowy trend tych firm OEM, kupując w tym miesiącu akcje Youngone netto za 20 miliardów wonów (1,53 miliona dolarów) i akcje Hansae za 7,3 miliarda wonów netto.

Producenci OEM odzieży borykają się z problemami na giełdzie od pewnego czasu, ponieważ firmy odzieżowe borykają się z nadwyżkami zapasów spowodowanymi inflacją i osłabionym popytem konsumentów w tym roku, w przeciwieństwie do ogólnobranżowego boomu po ponownym otwarciu w zeszłym roku. Krajowe firmy OEM odnotowały następnie niższą rentowność w porównaniu z indeksem, aż do trendu wzrostowego w tym miesiącu.

To niedawne ożywienie w branży odzieżowej prowadzi do odbicia cen akcji OEM. Analitycy zauważają, że branża, która doświadczyła pogorszenia koniunktury z powodu nawisu zapasów, oczekuje poprawy po osiągnięciu najniższego punktu w drugim kwartale. Analitycy twierdzą, że główne globalne firmy odzieżowe prawie normalizują swoje zapasy, więc producenci OEM prawdopodobnie odnotują wzrost zamówień począwszy od trzeciego kwartału.

Rzeczywiście, niektóre globalne firmy odzieżowe, takie jak Gap Inc., Nike Inc. i Lululemon Athletica Inc., odnotowały powolny wzrost lub spadek wartości zapasów.

W Stanach Zjednoczonych tempo wzrostu zapasów detalicznych spadło do 13 proc. na początku tego roku i dalej spadło do 5 proc. w maju, po osiągnięciu szczytowego poziomu w sierpniu ubiegłego roku na poziomie 31 proc. w porównaniu z rokiem poprzednim.

„Branża odzieżowa wykazuje ostatnio oznaki ożywienia po długim okresie redukcji zapasów. Tempo wzrostu zapasów detalicznych w USA zwalnia każdego miesiąca od osiągnięcia szczytowego poziomu zeszłego lata, co wskazuje na zmianę w kierunku akumulacji zapasów” – powiedział analityk z EBest Investment & Securities Co.

Według lokalnego narzędzia do śledzenia danych FnGuide, szacowany zysk operacyjny Youngone w drugiej połowie roku ma wzrosnąć o 5,2 procent do 382,5 miliardów wonów, w porównaniu z szacowanymi 363,6 miliardami wonów w pierwszej połowie tego roku. Podobnie przewiduje się, że Hansae odnotuje 15-procentowy wzrost zysku operacyjnego do 85,2 mld wonów w drugiej połowie, w porównaniu do 74,2 mld wonów w pierwszej połowie.

Eksperci zauważają jednak, że zakres poprawy wydajności może się różnić w zależności od konkretnych kategorii, na których koncentrują się producenci OEM. Podczas gdy głównymi klientami Youngone są marki odzieży funkcjonalnej, takie jak The North Face i Lululemon, Hansae specjalizuje się w produkcji odzieży ogólnej dla klientów takich jak Gap. „Oczekuje się, że Youngone skorzysta na strukturalnym wzroście rynku odzieży funkcjonalnej jako największy globalny dostawca” – powiedział Yu Jung-hyun, analityk w Daishin Securities Co.

Dobre wyniki globalnych firm odzieżowych jeszcze bardziej zwiększają oczekiwania producentów OEM. Marka odzieży do jogi Lululemon ogłosiła zaskakujące wyniki pierwszego kwartału na początku tego miesiąca, a jej zysk operacyjny wzrósł o 54 procent rok do roku. Znawcy rynku spodziewają się, że skorzysta na tym Youngone, dostawca odzieży męskiej dla Lululemon. Szacuje się, że Lululemon stanowi około 17 procent bazy klientów Youngone, według EBest Investment & Securities.

Hansae odniesie również korzyści z lepszych wyników swojego klienta, firmy Gap. Gap ogłosił spadek zapasów o 27,5 procent w pierwszym kwartale w porównaniu z rokiem poprzednim. „Gap może zamienić się w dodatnie zyski w drugim kwartale dzięki skupieniu się na rentowności poprzez restrukturyzację i wydajność sklepów”, powiedział analityk EBest Investment & Securities.

Source: https://buystocks.co.uk/news/apparel-oem-companies-stocks-soar-as-industry-recovers/