Home » News » Akcje Boeinga rosną po mniejszej stracie za pierwszy kwartał, ale odbudowa 737 Max zajmie trochę czasu.

Akcje Boeinga rosną po mniejszej stracie za pierwszy kwartał, ale odbudowa 737 Max zajmie trochę czasu.

News Team

Boeing odnotował w środę mniejszą niż oczekiwano stratę za pierwszy kwartał, ale przestrzegł, że ożywienie produkcji swojego najważniejszego odrzutowca 737 Max zajmie trochę czasu po serii problemów produkcyjnych i bezpieczeństwa, których kulminacją był incydent z zatyczką do drzwi Alaska Airlines, który miał miejsce wcześniej w tym roku. rok.

Boeing (BA), który odnotował tylko jeden zyskowny kwartał w ciągu ostatnich czterech lat, odnotował skorygowaną stratę podstawową w wysokości 1,13 dolara na akcję, w porównaniu ze stratą 1,27 dolara na akcję odnotowaną w tym samym okresie ubiegłego roku, co przewyższa konsensus z prognozy Wall Street stratę w wysokości 1,76 USD na akcję.

Przychody Grupy spadły o 7,5% w porównaniu z rokiem poprzednim do 16,57 miliarda dolarów, nieznacznie przekraczając konsensus analityków zakładający kwotę 16,23 miliarda dolarów.

W ciągu trzech miesięcy zakończonych w marcu Boeing dostarczył klientom 83 samoloty, w tym 67 samolotów 737 Max i 13 samolotów 787 Dreamliner. Grupa zarezerwowała również zamówienia na 111 nowych samolotów, zwiększając swoje całkowite zaległości do około 529 miliardów dolarów.

Skorygowane wolne przepływy pieniężne ustalono jednak na minus 3,9 miliarda dolarów w tym kwartale, jednak długoterminowy cel, jakim są wolne przepływy pieniężne na poziomie 10 miliardów dolarów do 2025 lub 2026 r., jest obarczony znacznym ryzykiem ze względu na spowolnienie produkcji w wyniku kontroli bezpieczeństwa i dochodzeń regulacyjnych.

„Nasze wyniki za pierwszy kwartał odzwierciedlają natychmiastowe działania, jakie podjęliśmy, aby spowolnić produkcję 737 i poprawić jakość” – powiedział dyrektor generalny Dave Calhoun. „Poświęcymy czas niezbędny na wzmocnienie naszych systemów zarządzania jakością i bezpieczeństwem, a ta praca zapewni nam silniejszą i bardziej stabilną przyszłość”.

Akcje Boeinga wzrosły o 3,5% w notowaniach przed otwarciem sesji bezpośrednio po publikacji wyników, co oznacza cenę otwarcia wynoszącą 175,71 USD. Takie posunięcie ograniczyłoby roczny spadek akcji spółki do około 32,6%.

Calhoun ustąpi ze stanowiska jeszcze w tym roku

Pod koniec ubiegłego miesiąca Calhoun, który kieruje grupą od 2020 r., powiedział, że ustąpi ze stanowiska pod koniec tego roku. Stan Deal, niezwykle szanowany szef działu samolotów komercyjnych w Boeingu, również decyduje się przejść na emeryturę.

W ciągu ostatnich pięciu lat Boeing doświadczył szeregu poważnych problemów związanych z bezpieczeństwem, a drugą z dwóch poważnych katastrof w 2019 r. była śmiertelna katastrofa Boeinga 737 Max w Etiopii, która doprowadziła do rezygnacji ówczesnego dyrektora generalnego Dennisa Muilenburga.

Wieloletnie wysiłki Boeinga mające na celu odzyskanie zaufania do bezpieczeństwa swojego odrzutowca, uzasadnione przez praktycznie każdą administrację lotniczą na świecie, znalazły wsparcie, gdy producent samolotu uzyskał pozwolenie na wznowienie dostaw samolotu 737 Max do Chin, największego na świecie rynku samolotów, na początku tego roku.

Jednak wysiłki Calhouna spotkały się z poważnym niepowodzeniem wkrótce potem, gdy podczas lotu Alaska Airlines otworzyła się zatyczka w drzwiach innej wersji samolotu.

Calhoun powiedział, że incydent, który doprowadził do uziemienia setek samolotów Max 9, a także dochodzenie prowadzone zarówno przez Federalną Administrację Lotniczą, jak i Krajową Radę Bezpieczeństwa Transportu, pozostawiły go „wstrząśniętego do szpiku kości”.

FAA stwierdziła, że Boeing nie będzie w stanie zwiększyć obecnego poziomu produkcji 737 Max, dopóki sondy nie zostaną ukończone, a specjalista z branży lotniczej nie zapewni najwyższego bezpieczeństwa floty.

Jednak stanowisko Calhouna stawało się coraz bardziej nie do utrzymania po tym, jak w zeszłym tygodniu pojawiły się doniesienia, że kilku dyrektorów generalnych głównych amerykańskich linii lotniczych poprosiło o spotkanie z prezesem Larrym Kellnerem w celu omówienia kwestii bezpieczeństwa i prawdopodobnych opóźnień kilkudziesięciu samolotów w nadchodzących latach, związanych z różnymi dochodzeniami w sprawie bezpieczeństwa Max.

Source: https://buystocks.co.uk/news/boeing-shares-leap-on-narrower-q1-loss-but-737-max-recovery-will-take-time/