HomeNewsPorsche zwiększa sprzedaż swoich pojazdów elektrycznych

Porsche zwiększa sprzedaż swoich pojazdów elektrycznych

Hassan Maishera

Porsche odnotowało doskonałe wyniki sprzedaży swojego pojazdu elektrycznego i zwiększyło swoje długoterminowe cele w zakresie przychodów

Niemiecki producent samochodów Porsche ogłosił dziś, że zwiększył docelową sprzedaż swojego pojazdu elektrycznego w najbliższych latach.

Całkowicie elektryczny sedan Porsche Taycan obecnie wyprzedza kultowy samochód sportowy 911, co spowodowało, że firma zwiększyła nacisk na pojazdy elektryczne.

Według prezesa Porsche Olivera Blume, firma oczekuje, że do 2030 r. ponad 80% jej przychodów będzie pochodzić ze sprzedaży pojazdów elektrycznych. On powiedział:

"Przyszłość Porsche to pojazdy elektryczne".

Porsche dodało, że wprowadzi na rynek hybrydową wersję modelu 911. Większy nacisk na pojazdy elektryczne to odejście od wcześniejszych zapowiedzi firmy, że jej przychody będą pochodzić ze sprzedaży mieszanych pojazdów elektrycznych i hybrydowych typu plug-in.

Taycan jest pierwszym całkowicie elektrycznym pojazdem niemieckiej firmy i wygenerował 14% przychodów Porsche ze sprzedaży samochodów w zeszłym roku. W 2021 r. Porsche sprzedało 41 296 egzemplarzy Taycana, przebijając rekordową sprzedaż modelu 911, która wyniosła 38 464 sztuki.

Porsche podwoiło swoje wysiłki w zakresie pojazdów elektrycznych i wkrótce wprowadzi na rynek dwa kolejne pojazdy z napędem elektrycznym. SUV Macan pojawi się na rynku w przyszłym roku, a samochód sportowy 718 w 2025 roku. Firma nie ujawnia jednak jeszcze dokładnych ram czasowych ich premiery.

Firma poinformowała, że około 40% wszystkich pojazdów sprzedanych w Europie w 2021 r. to samochody elektryczne lub hybrydowe typu plug-in. Porsche oferuje obecnie dwa pojazdy hybrydowe lub hybrydy plug-in, które wielu uważa za pomost przed przejściem na pojazdy całkowicie elektryczne.

Pojazdy elektryczne stają się popularne w różnych częściach świata. Potrzeba korzystania z produktów o mniejszym śladzie węglowym jest głównym powodem, dla którego konsumenci zmieniają swoje zachowania zakupowe.