HomeNewsBed Bath & Beyond zamykają się prawie 40% wyżej, AMC rośnie wraz ze wzrostem liczby memów na forach dyskusyjnych

Bed Bath & Beyond zamykają się prawie 40% wyżej, AMC rośnie wraz ze wzrostem liczby memów na forach dyskusyjnych

News Team

Bed Bath & Beyond Inc (NASDAQ: BBBY) i AMC Entertainment Holdings Inc (NYSE: AMC) odnotowały wzrosty w poniedziałek, ponieważ handlowcy memów wydawali się obstawiać akcje pomimo braku jakiegokolwiek widocznego katalizatora ruchu.

Akcje obu mocno skracanych akcji zamknęły się odpowiednio o prawie 40% i 8%. GameStop Corp. (NYSE: GME) również wzrósł o 8,6%. W pewnym momencie sesji akcje Bed Bath & Beyond wzrosły aż o 63%. Akcje Bed Bath & Beyond odnotowały największy jednodniowy wzrost od ponad roku.

Według Quiver Quantitative od południa w poniedziałek Bed Bath & Beyond było najczęściej wyszukiwaną nazwą na forum dyskusyjnym Reddit WallStreetBets. Użytkownicy w ramach przypiętego wątku zatytułowanego „GME, BBBY i AMC Memestock Megathread na poniedziałek 8 sierpnia 2022 r.” wydawali się kupować udziały w sprzedaży detalicznej.

Jeden z użytkowników powiedział, że „wziął pożyczkę w wysokości 27 tys., poszedł all-in na BBY”, co wydaje się potwierdzać moderator grupy. Inny użytkownik (TheDude0007) twierdził, że skapitalizował wzrost BBBY, zamieniając 45 000 USD w prawie 450 000 USD przy użyciu akcji zwykłych i opcji kupna.

Wszystkie trzy akcje były częścią szaleństwa na giełdzie memów, które uderzyło w Wall Street w ostatnich latach i spowodowało wzrost tych nazw, ponieważ inwestorzy wykupywali akcje i zmuszali krótkich sprzedawców do próby pokrycia swoich strat, tworząc tak zwany „krótki ścisk”. Według danych FactSet, aż 46% akcji jest sprzedawanych krótko.

Ponieważ wielu sprzedawców detalicznych boryka się z konsumentami obawiającymi się inflacji i nadmiernymi zapasami, Bed Bath & Beyond ma trudności z odwróceniem spadającej sprzedaży, naprawieniem strategii merchandisingowej i odzyskaniem klientów, którzy uciekli do konkurencji. Poszukuje również nowego lidera po tym, jak zarząd ogłosił pod koniec czerwca, że CEO Mark Tritton odszedł z firmy.

W tym samym czasie sprzedawca artykułów gospodarstwa domowego z Union w stanie New Jersey również tracił gotówkę, ponieważ jego straty netto rosną. Chociaż firma nie przedstawiła prognozy, powiedziała, że spodziewa się, że trendy sprzedaży w tym samym sklepie ulegną poprawie po spadku o 24% rok do roku w kwartale zakończonym 28 maja.