HomeKup akcje Facebook

Kup akcje Facebook w 2021

Facebook logo
Facebook (FB)
...
24-godzinna wymiana
...
exchange
...

Portal społecznościowy Facebook została założony w 2004 roku przez czterech studentów Uniwersytetu Harvarda: Marka Zuckerberga, Eduardo Saverina, Dustina Moskovitza i Chrisa Hughesa. Początkowo Mark i jego przyjaciele stworzyli usługę dla swoich kolegów z Harvardu, ale szybko rozniosła się na inne uniwersytety, by z czasem stać się powszechnie używaną platformą.

Firma z siedzibą w Menlo Park w Kalifornii stała się największą siecią społecznościową na świecie, z ponad 2,7 mld aktywnych użytkowników miesięcznie i kapitalizacją rynkową wynoszącą prawie 900 miliardów dolarów. Oferta Facebooka obejmuje komunikatory, udostępnianie zdjęć i filmów, rzeczywistość rozszerzoną oraz wiele innych aplikacji i usług, które ułatwiają firmom łączenie ich produktów z konsumentami.

Od momentu powstania 17 lat temu Facebook znacznie się rozwinął poza pierwotny serwis społecznościowy Facebook.com. Firma przejęła wiele innych sieci społecznościowych i firm internetowych, w tym Instagram, WhatsApp, Oculus VR, Onavo, Beluga i Novi.

Kup akcje Facebook, dopiero gdy zapoznasz się z naszym przewodnikiem. Przygotowaliśmy go, aby pokazać ci, jak i dlaczego możesz kupić akcje Facebooka z pewnością opartą o różne fundamentalne czynniki i analizę techniczną.

Jak kupić FB akcje w 5 prostych krokach

  1. 1
    Odwiedź CedarFX, klikając poniższy link i wypełnij krótki formularz, aby się zarejestrować.
  2. 2
    Aby uzyskać wyższe limity handlowe, przedstaw dowód tożsamości i zweryfikuj swoje konto.
  3. 3
    Klikając przycisk „Wpłata”, możesz wybrać preferowaną metodę płatności.
  4. 4
    Skorzystaj z najnowocześniejszego oprogramowania CedarFX, aby uzyskać dostęp do swoich ulubionych akcji i wybierz opcję „Handluj”.
  5. 5
    Skorzystaj z najnowocześniejszego oprogramowania CedarFX, aby uzyskać dostęp do swoich ulubionych akcji i wybierz opcję „Handluj”

Wszystko, co musisz wiedzieć o Facebooku

Rozpoczniemy od przyjrzenia się historii i strategii Facebooka, a także jego sposobom zarabiania pieniędzy i skuteczności w ostatnich latach.

Historia Facebooka

Początki Facebooka sięgają Uniwersytetu Harvarda w 2003 r., Kiedy Mark Zuckerberg i jego współlokatorzy - Eduardo Saverin, Dustin Moskovitz i Chris Hughes - stworzyli witrynę Facemash, która umożliwiła studentom wzajemne  ocenianie atrakcyjności. W ciągu kilku dni strona została zamknięta, a wobec twórców zostały podjęte środki dyscyplinarne.

Zuckerberg już miał na uwadze swój kolejny projekt, a w lutym 2004 roku uruchomił Thefacebook. Platforma miała podobne funkcje jak wcześniejszy Facemash, w tym profil, na którym można było zamieścić zdjęcie, podzielić się swoimi zainteresowaniami i łączyć się z innymi ludźmi, widząc sieć swoich kontaktów. Platforma była początkowo otwarta tylko dla społeczności Harvardu, a ponad 50% studentów zapisała się w ciągu pierwszego miesiąca. Pod koniec 2004 roku członkostwo było dostępne dla prawie wszystkich uniwersytetów w USA i Kanadzie, a kolejni użytkownicy dołączali ochoczo.

Zuckerberg przeniósł działalność firmy do Palo Alto w Kalifornii, a współzałożyciel PayPal, Peter Thiel, dołączył do zarządu, wnosząc niezbędne 500 tys. dolarów. W 2005 roku TheFacebook otrzymał jeszcze więcej funduszy, ponieważ inwestorzy zaczęli zwracać coraz większą uwagę na nową firmę technologiczną.

Przedimek „The”został usunięty z TheFacebook w sierpniu 2005 r., więc od tamtego czasu oficjalna nazwa firmy to Facebook. Później tego samego roku Facebook zaczął przyjmować osoby niebędące studentami, a w listopadzie Zuckerberg ogłosił, że zrezygnuje z Harvardu, aby zarządzać Facebookiem jako dyrektor generalny.

Facebook nadal zyskiwał na popularności, stając się najpopularniejszą platformą społecznościową na świecie w grudniu 2009 roku. Wraz z postępującym rozwojem, firma zaczęła pozyskiwać kluczowe uzupełniające i konkurencyjne platformy. W marcu 2011 r. Facebook przejął projekt Beluga, usługę przesyłania wiadomości grupowych, i wykorzystał ją do stworzenia czegoś, co później było znane jako Facebook Messenger.

Facebook przejął platformę społecznościową Instagram do udostępniania zdjęć i filmów w 2012 roku za 1 miliard dolarów. Miesiąc później Facebook zadebiutował na giełdzie Nasdaq. W momencie debiutu spółka była wyceniana na 104 miliardy dolarów, a akcje były sprzedawane po 38 dolarów za akcję. Facebook nadal prosperował, mimo że jego oferta publiczna była naznaczona kontrowersjami.

W 2013, rok po głośnej ofercie publicznej, Facebook dołączył do grona firm z listy Fortune 500 pod numerem 462. Firma nadal się rozwijała, dokonując wielu kolejnych przejęć: Onavo w październiku 2013 r. (szacowana na 100-200 mln USD), WhatsApp w lutym 2014 r. (19 mld dolarów), a Oculus VR w marcu 2014 roku (2 mld dolarów).

Jaka jest strategia Facebooka?

Facebook to firma technologiczna oferująca usługi sieci społecznościowych za pośrednictwem różnych platform, takich jak sam Facebook, Instagram czy WhatsApp. Miliardy ludzi mogą pozostawać w kontakcie z rodziną i przyjaciółmi za darmo.

Jako jedno z największych miejsc spotkań online, Facebook daje firmom doskonałą okazję do reklamowania swoich produktów i usług. Jest to szczególnie ważne dla małych firm, których nie stać na kupowanie reklam telewizyjnych lub billboardów, a które czerpią korzyści z dokładniejszego kierowania treści do swoich odbiorców. Dlatego podstawowym modelem biznesowym Facebooka jest umożliwienie firmom - zwłaszcza małym - łączenia ich produktów z docelowymi klientami. Na Facebooku jest ponad 90 milionów małych firm, które stanowią główne źródło przychodów platformy dzięki reklamom.

Oprócz modeli połączeń i reklam, Facebook stara się wykorzystać swoją ogromną bazę użytkowników, aby rozszerzyć się na branżę blockchain i płatności. Stworzył portfel blockchain o nazwie Novi, a plany dotyczące jego cyfrowej waluty są w toku.

W jaki sposób Facebook zarabia pieniądze?

Głównym źródłem przychodów Facebook.Inc. jest sprzedaż przestrzeni reklamowej w różnych witrynach społecznościowych i aplikacjach mobilnych: Facebook, Instagram, Messenger i WhatsApp. W tej przestrzeni Facebook mierzy się z konkurencją ze strony Twittera, Google Alphabet Inc., YouTube, Tencent, Amazon i Apple.

Facebook generuje również niewielki procent swoich przychodów z innych źródeł, takich jak dostawa urządzeń konsumenckich i opłaty netto, które otrzymuje od programistów korzystających z infrastruktury płatności.

W rezultacie Facebook dzieli źródła przychodów tylko na dwa segmenty: reklamy i inne przychody. Z 86,0 miliardów dolarów całkowitych przychodów Facebooka w roku podatkowym 2020, który zakończył się 31 grudnia 2020 roku, reklama stanowiła 84,2 miliarda dolarów (lub 98% całkowitych przychodów), podczas gdy inne przychody stanowiły 1,8 miliarda dolarów (2% całkowitych przychodów). Jednak podczas gdy przychody z reklam wzrosły o 20,8% w porównaniu z rokiem 2019, pozostałe przychody wzrosły o 72,4%.

Źródło: utworzone z Facebook 10-K

Jeśli chodzi o rozkład geograficzny przychodów, to ponad połowa z nich pochodziła z Ameryki Północnej (USA i Kanada).

Źródło: stworzone z Facebooka 10-K

Jak Facebook radził sobie w ostatnich latach?

Cena akcji Facebooka rosła od czasu debiutu giełdowego w 2012 r. W ciągu pięciu lat do 2021 r. wzrost cen akcji był przerywany przez spadki w grudniu 2018 r. i w marcu 2020 r., które zbiegły się kolejno z ogólną korektą rynkową i krachem z powodu koronawirusa.

W ciągu tych pięciu lat cena akcji wzrosła z około 110 USD (w pierwszym tygodniu maja 2016 r.) do ponad 320 USD w ostatnich dniach kwietnia 2021 r. Oznacza to, że inwestorzy na Facebooku osiągnęliby w tym okresie 200% zysku.

Źródło: Yahoo! Finance

Analiza fundamentalna Facebooka

Analiza fundamentalna to sposób analizy akcji w celu poznania jej rzeczywistej wartości. Planując zakup akcji, należy przeprowadzić fundamentalną analizę emitującej je firmy, aby wiedzieć, jaka jest ich wartość i przewidzieć, jak może się ona zachowywać w przyszłości. Analiza techniczna wykorzystuje z kolei określone wzorce ruchów cen akcji do prognozowania przyszłych zmian ceny.

Niektóre z fundamentalnych czynników, które należy wziąć pod uwagę, to zysk na akcję, wskaźnik P/E, przychody, stopa dywidendy i przepływy pieniężne. Warto także pomyśleć o zarządzie i dobrej woli, ale tych rzeczy nie da się łatwo zmierzyć.

Przychody Facebooka

Przychód firmy, nazywany również sprzedażą brutto, to całkowita kwota pieniędzy, jaką firma wygenerowała ze sprzedaży swoich produktów lub usług. Przychody to pierwsza rzecz, którą widzisz na górze rachunku zysków i strat (tzw. top line) w raporcie rocznym lub kwartalnym, który zwykle można znaleźć na stronie internetowej firmy.

Gdy bieżące przychody są wyższe niż w analogicznym okresie poprzedniego roku, można powiedzieć, że nastąpił wzrost przychodów, co jest korzystne dla akcji firmy. W roku finansowym 2020, który zakończył się w grudniu 2020 roku, przychody Facebooka wyniosły 86,0 miliardów dolarów, co stanowi wzrost przychodów o 21,6% z 70,7 miliardów dolarów zrealizowanych w roku finansowym 2019.

Źródło: Yahoo! Finance

Zysk na akcję Facebooka

Zyski przedsiębiorstwa to przychód, jaki spółka osiągnęła w badanym okresie obrotowym po odjęciu wszystkich kosztów i podatków. Zysk nazywa się “bottom line”, dlatego że na rachunku zysków i strat mieści się on w dolnej części dokumentu.

Całkowite zarobki mogą nie być ważne dla Ciebie jako akcjonariusza firmy, ponieważ jesteś właścicielem tylko części firmy, a nie całości. Skoncentruj się więc na zysku firmy na akcję (EPS).

Aby obliczyć zysk na akcję Facebooka, należy podzielić jego roczny dochód przez całkowitą liczbę pozostających w obrocie akcji zwykłych. Wysoki EPS wskazuje, że biznes jest rentowny, a EPS jest jednym z danych wejściowych do wyliczenia wskaźnika P/E, który omówimy dalej.

Chociaż da się samodzielnie obliczyć zysk na akcję, możesz go łatwo pobrać z różnych witryn finansowych lub witryn głównych maklerów giełdowych.

Źródło: Yahoo! Finance

Wskaźnik P/E Facebooka

Stosunek ceny do zysku (P/E) mierzy aktualną cenę akcji spółki w stosunku do jej zysków na akcję. Wskaźnik oblicza się, dzieląc bieżącą cenę akcji spółki przez jej zysk na akcję.

W roku obrotowym 2020 wskaźnik P/E Facebooka można obliczyć, dzieląc cenę akcji (320 USD) przez EPS (10,22 USD), co daje 31,31. Oznacza to, że inwestorzy przy tej cenie akcji są gotowi zapłacić 31,31 USD za każdego 1 USD zarabianego przez Facebooka rocznie. Innymi słowy, zarobienie wystarczającej ilości pieniędzy na spłatę inwestycji inwestora zajęłoby Facebookowi ponad 31 lat.

Wysoki wskaźnik P/E sugeruje, że inwestorzy spodziewają się wyższego wzrostu zysków w przyszłości, dlatego są gotowi zapłacić dziś wyższą cenę akcji. Jednak gdy wskaźnik ten przekroczy pewien poziom, firma może okazać się przeszacowana.

Średni P/E dla indeksu S&P 500 - który jest często używany jako punkt odniesienia - historycznie wahał się od 13 do 15, wskaźnik P/E Facebooka można zatem uznać za wysoki. Jednak wskaźnik P/E nie bierze pod uwagę stopy wzrostu zysków firmy, która jest odzwierciedlona przez stosunek ceny do zysku do wzrostu (PEG).

Stopa dywidendy Facebooka

Dywidendy to część zysków spółki dzielona między jej akcjonariuszy. Firmy wypłacające dywidendy zwykle deklarują takie wypłaty dwa razy w roku, a informacje można znaleźć na głównych stronach internetowych poświęconych finansom lub w witrynie maklera giełdowego.

Dochód z dywidend to wskaźnik finansowy, który porównuje roczne dywidendy firmy z ceną jej akcji. Możesz obliczyć stopę dywidendy, dzieląc roczne dywidendy firmy przez jej bieżącą cenę akcji. Na przykład, jeśli firma oferuje 10 centów rocznej dywidendy, a aktualna cena akcji wynosi 1 USD, wówczas stopa dywidendy wyniesie 10/100. Wyrażona jako procent, wyniesie 10%.

Inwestorzy długoterminowi wolą akcje, które przynoszą dobre dywidendy, ponieważ pieniądze, które zarabiają, aby podjąć ryzyko posiadania akcji, powinny być lepsze niż stopy procentowe, które otrzymaliby za zdeponowanie tych pieniędzy w banku.

Facebook nie wypłaca dywidend swoim akcjonariuszom, mimo że od kilku lat osiąga stałe dochody. Firma jest bardziej skłonna zachować swoje zyski, aby pobudzić wzrost, co jest jedną z przyczyn konsekwentnego wzrostu wartości kapitału na przestrzeni lat.

Przepływy środków pieniężnych Facebooka

Przepływ środków pieniężnych to miernik finansowy, który mierzy kwotę netto środków pieniężnych i ich ekwiwalentów wpływających do firmy i wypływających z niej; tj. skąd pochodzą pieniądze i jak są wydawane. Dobry biznes powinien mieć dodatnie przepływy pieniężne.

Źródło: Yahoo! Finance

Dlaczego warto kupować akcje Facebooka?

Oparty na reklamach model biznesowy Facebooka będzie nadal opłacalny, ponieważ ta firma prowadzi największe platformy mediów społecznościowych na świecie, a firmy zdały sobie sprawę, że reklamy w tych mediach mediach z większym prawdopodobieństwem docierają do klientów niż tradycyjne reklamy telewizyjne i billboardy. Co więcej, miliony małych firm, których nie stać na inne metody, są zależne od Facebooka, aby łączyć się ze swoimi klientami.

Jedną z kwestii, przed którymi stoi Facebook, są liczne procesy sądowe o działania monopolistyczne. Mimo to firma może być dobrą inwestycją z poniższych powodów:

  • Facebook od wielu lat osiąga dobre zyski, a jego marża jest jedną z najlepszych wśród rówieśników technologicznych
  • Stosunek ceny do zarobków Facebooka wynosi tylko 31,31, co jest przyzwoitym wynikiem dla rozwijającej się firmy technologicznej
  • Marka jest bardzo popularna, a firma stara się wykorzystać swoją dużą bazę użytkowników do rozszerzenia działalności na blockchain i płatności online

Porada eksperta dotycząca kupowania akcji na Facebooku

Facebook to spółka technologiczna, która ma ogromne pole do rozwoju, zwłaszcza gdy w pełni wykorzystuje swoją dużą bazę użytkowników w branży płatności online i technologii blockchain. Chociaż „w każdej chwili” może być zatem dobrym momentem na zakup akcji Facebooka, zawsze rozsądnie jest kupować akcje, gdy ich cena spada, zwłaszcza jeśli jest to cena bliska rekordu.
- Mircea Vasiu
Kup akcje Facebook już dziś!

5 kwestii do rozważenia przed zakupem akcji Facebooka

Inwestowanie to poważna sprawa, więc zanim zaczniesz kupować akcje Facebooka, powinieneś wziąć pod uwagę pięć kwestii:

1. Poznaj spółkę

Jak radziłby legendarny Peter Lynch, musisz zrozumieć firmę, w którą chcesz zainwestować: czym się zajmuje, jakie oferuje produkty lub usługi oraz w jaki sposób zarabia. Nie wystarczy jednak poznać firmę jako konsument. Musisz przeprowadzić kompleksową analizę fundamentalną, aby upewnić się co do kondycji finansowej spółki, zanim w nią zainwestujesz.

2. Zrozum podstawy inwestowania

Jeśli chcesz kupić akcje Facebooka, ważne jest, aby najpierw nauczyć się podstaw inwestowania. Zagadnienia, które musisz opanować, obejmują zarządzanie ryzykiem, zarządzanie pieniędzmi, dywersyfikację i czytanie sprawozdań finansowych. Umiejętność czytania sprawozdań finansowych umożliwia właściwą analizę firmy, a dobre zrozumienie tematu zarządzania ryzykiem, zarządzania pieniędzmi i dywersyfikacji pomoże ci nie stracić pieniędzy.

3. Starannie wybierz swojego brokera

Twój broker nie tylko zapewnia dostęp do giełdy, ale także przechowuje Twoją gotówkę. Dlatego ważne jest, aby wybrać brokera, który jest zarejestrowany w urzędzie nadzoru usług finansowych w Twoim kraju zamieszkania. Powinno to również oznaczać, że otrzymasz jakąś formę ochrony w ramach jakiegokolwiek systemu rekompensat finansowych w swoim kraju. Druga rzecz, którą powinieneś wziąć pod uwagę, to prowizje i narzędzia handlowe (takie jak wykresy i dane), które zapewnia broker.

4. Zdecyduj, ile chcesz zainwestować

Musisz określić procent swojego kapitału inwestycyjnego, który przeznaczysz na każdą inwestycję w akcje. Alternatywnie, możesz stopniowo skalować do inwestycji w akcje poprzez uśrednianie kosztów w dolarach. Nigdy nie inwestuj więcej, niż możesz stracić, i nie inwestuj pożyczonymi pieniędzmi, bez względu na to, jak dobrze sobie radzisz. Dźwignia jest mieczem obosiecznym i może szybko zwielokrotnić twoje straty.

5. Określ cel swojej inwestycji

Twój cel inwestycyjny jest ma kluczowe znaczenie. Musisz wiedzieć, dlaczego inwestujesz i jak długo zamierzasz trzymać inwestycję. Czy chodzi o powiększenie twojego funduszu emerytalnego, czy na sfinansowanie przyszłego projektu?

Niezależnie od celu, musisz mieć strategię inwestycyjną i wiedzieć, kiedy sprzedać. Twoja strategia może polegać na sprzedaży w określonym momencie w przyszłości lub gdy podstawy firmy nie wyglądają już wystarczająco dobrze. Możesz także chcieć trzymać akcje na czas nieokreślony, jak Warren Buffett.

Tylko pamiętaj, aby zapisać swój cel i plan inwestycyjny.

Zakup akcji Facebooka - podsumowanie

Podsumowując, Facebook to największa firma zajmująca się mediami społecznościowymi na świecie, z ponad 2,7 mld aktywnych użytkowników miesięcznie. Zapewnia innym firmom łatwy sposób łączenia ich produktów i usług z klientami docelowymi. Facebook nie oferuje programu bezpośredniego zakupu akcji (DSPP), więc można je zakupić jedynie za pośrednictwem maklera giełdowego.

Aby już teraz zainwestować w akcje Facebooka, wystarczy założyć konto u maklera giełdowego, zasilić je środkami, wybrać Facebooka (FB) z podzielonej na kategorie listy akcji i złożyć zamówienie na zakup akcji.

Jeśli nie jesteś jeszcze gotowy do inwestowania, kontynuuj naukę, czytając inne nasze przewodniki, aż będziesz gotowy do dokonania pierwszej inwestycji. Możesz również poćwiczyć na koncie demo swojego maklera, aby zapoznać się z platformą i narzędziami brokera przed zainwestowaniem prawdziwych pieniędzy.

Często zadawane pytania

  1. Facebook odnotował swój pierwszy zysk w 2009 roku i od tamtej pory jego bilans jest dodatni. W roku finansowym 2020, który zakończył się 31 grudnia 2020 r., Facebook odnotował zysk netto w wysokości 29,1 mld USD z 86,0 mld USD całkowitych przychodów. Tak więc marża zysku netto wyniosła 33,9%, co jest imponujące.

  2. Pomimo stałego zysku od ponad dziesięciu lat, Facebook konsekwentnie oznajmia na stronie z często zadawanymi pytaniami inwestorów, że nie wypłaca dywidendy. Firma zatrzymuje zyski, aby przyspieszyć swój wzrost.

  3. Facebook jest notowany głównie na giełdzie Nasdaq. Jednak akcje są również przedmiotem obrotu na innych giełdach na całym świecie, w tym na giełdzie londyńskiej, EURONEXT, argentyńskiej BYMA i moskiewskiej (MOEX).

  4. Facebook nie oferuje DSPP, więc akcje można kupić tylko za pośrednictwem maklera giełdowego.

  5. Musisz nauczyć się czytać sprawozdania finansowe. Powinieneś także nauczyć się zarządzania ryzykiem, zarządzania pieniędzmi i metod dywersyfikacji.

  6. Tak, możesz przeprowadzić analizę techniczną ceny akcji Facebooka przed ich zakupem, ale powinno to nastąpić po wykonaniu analizy fundamentalnej, aby upewnić się, że firma jest w dobrej kondycji finansowej. Analiza techniczna pomaga w zakupie solidnych akcji we właściwym czasie.