HomeKup akcje Amazon

Kup akcje Amazon w 2021

Amazon logo
Amazon (AMZN)
...
24-godzinna wymiana
...
exchange
...

Założony przez Jeffa Bezosa w 1994 roku jako księgarnia internetowa, Amazon stał się jedną z największych firm na świecie i niewątpliwie największą firmą e-commerce, sprzedającą praktycznie wszystko, od książek, elektroniki i zabawek po meble, żywność i leki. Oprócz sprzedaży detalicznej Amazon produkuje i sprzedaje również własne produkty, takie jak Amazon Echo i e-czytnik Kindle.

Ale Amazon to nie tylko handel elektroniczny. Firma dokonała dywersyfikacji w kierunku sztucznej inteligencji i przetwarzania w chmurze (dzięki Amazon Web Services, które jest największą usługą przetwarzania w chmurze na świecie). Amazon oferuje również cyfrowe usługi przesyłania strumieniowego - w tym własne filmy i programy telewizyjne - za pośrednictwem platformy Amazon Prime Video. Sekcja muzyczna Amazon Music oferuje z kolei dostęp do milionów utworów.

Stworzyliśmy ten przewodnik, aby pokazać, jakie informacje należy brać pod uwagę przed podjęciem decyzji inwestycyjnych, kup akcje Amazon dopiero po uwzględnieniu analiz technicznych i czynników fundamentalnych.

Jak kupić AMZN akcje w 5 prostych krokach

  1. 1
    Odwiedź CedarFX, klikając poniższy link i wypełnij krótki formularz, aby się zarejestrować.
  2. 2
    Aby uzyskać wyższe limity handlowe, przedstaw dowód tożsamości i zweryfikuj swoje konto.
  3. 3
    Klikając przycisk „Wpłata”, możesz wybrać preferowaną metodę płatności.
  4. 4
    Skorzystaj z najnowocześniejszego oprogramowania CedarFX, aby uzyskać dostęp do swoich ulubionych akcji i wybierz opcję „Handluj”.
  5. 5
    Skorzystaj z najnowocześniejszego oprogramowania CedarFX, aby uzyskać dostęp do swoich ulubionych akcji i wybierz opcję „Handluj”

Wszystko, co musisz wiedzieć o Amazonie

Zapoznajmy się teraz bardziej szczegółowo z firmą Amazon, badając jej historię, strategię, sposoby zarabiania pieniędzy i jej wyniki w ostatnich latach.

Historia Amazona

Jeff Bezos założył Amazon w garażu swojego wynajmowanego domu w Bellevue w stanie Waszyngton 5 lipca 1994 roku. Firma rozpoczęła działalność jako księgarnia internetowa, ale od tego czasu stała się największą firmą zajmującą się handlem elektronicznym na świecie. Zdywersyfikowała się również w zakresie usług przetwarzania w chmurze i cyfrowego przesyłania strumieniowego.

Bezos wpadł na pomysł zbudowania firmy internetowej po przeczytaniu raportu o przyszłości internetu na początku lat 90., w którym prognozowano roczny wzrost handlu internetowego na poziomie 2 300%. Ze wszystkich produktów, które można było sprzedawać online, zdecydował się na książki ze względu na globalny popyt na literaturę, niską cenę jednostkową i ogromną liczbę tytułów dostępnych w druku. Rodzice Bezosa zaoferowali kapitał zalążkowy w wysokości prawie 250 tys. dolarów na start-up, co czyni ich pierwszymi inwestorami firmy.

W 1997 roku Amazon zadebiutował na giełdzie Nasdaq, z kolei już w latach 1998-2004 oferował klientom wygodne zakupy i inne usługi. W 2005 roku firma uruchomiła jednostkę przetwarzania w chmurze, Amazon AWS, oraz obszar crowdsourcingu z Amazon Mechanical Turk. W 2011 roku zaczął oferować usługi przesyłania strumieniowego, w tym Amazon Music i Amazon Video. Pod koniec 2020 roku Amazon ogłosił, że utworzy aptekę internetową i zasugerował plany nabycia odrzutowców dla swojej firmy kurierskiej. Amazon przejął również firmy dostarczające żywność, takie jak Deliveroo i Selz. W chwili pisania tego tekstu Amazon zatrudnia 1,3 mln pracowników.

Jaka jest strategia Amazona?

Strategia Amazona zmieniała się na przestrzeni lat - od księgarni internetowej, którą kiedyś był, do giganta handlu internetowego, oferującego firmom rynek, na którym mogą sprzedawać swoje produkty. Rozwinął również skrzydła w innych obszarach, takich jak logistyka, technologia konsumencka, przetwarzanie w chmurze i ostatnio także cyfrowe przesyłanie strumieniowe.

Podstawą tej strategii jest oferowanie konsumentom łatwego dostępu do wszystkiego, czego potrzebują do wygodnego życia w naszym napędzanym technologią świecie. Model biznesowy Amazona polega na wykorzystaniu całej dostępnej technologii do integracji wertykalnej wszystkiego, czego potrzebuje, aby służyć konsumentom poprzez nabywanie różnych usług dostawy. Amazon czerpie korzyści z ograniczających koszty usług opartych na subskrypcji (członkostwo Amazon Prime), aby przyciągnąć więcej klientów i skłonić ich do częstszych zakupów.

Niezależnie od tego, czy chodzi o sprzedaż detaliczną online, przetwarzanie w chmurze czy cyfrowe usługi przesyłania strumieniowego, Amazon obsługuje przede wszystkim konsumentów w przestrzeni online. Eksperymentuje jednak również z fizycznymi sklepami spożywczymi Amazon Go, które będą obsługiwane przez roboty. Automaty będą działać bez kasjerów i linii kasowych i mogą być wyposażone w drony odpowiedzialne za dostawy do domu.

W jaki sposób Amazon zarabia pieniądze? 

Amazon generuje swoje przychody ze sklepów internetowych, sklepów fizycznych, usług sprzedawców zewnętrznych, usług subskrypcyjnych i Amazon Web Services (AWS). Handel detaliczny pozostaje głównym źródłem przychodów firmy, a sklepy internetowe i fizyczne stanowią znaczną część jej przychodów. Obejmuje to przychody od zewnętrznych sprzedawców detalicznych, którym Amazon zezwala na sprzedaż swoich produktów na swojej platformie i pobiera od nich prowizję od sprzedaży. Produkty sprzedawane za pośrednictwem zewnętrznych sprzedawców detalicznych są często rzadszymi produktami o wyższej cenie zakupu. Korzystając z zewnętrznych sprzedawców detalicznych, Amazon może uniknąć wyższego obrotu zapasów i osłabienia zysków spowodowanego przechowywaniem towarów przez długi czas.

Model oparty na subskrypcji Amazon, usługa Amazon Prime, również ma swój udział w przychodach. Subskrybowanie konta Amazon Prime poprzez płacenie stałej kwoty w skali roku oferuje klientom bezpłatną dwudniową lub tego samego dnia wysyłkę kwalifikujących się produktów. Subskrypcja umożliwia również klientom strumieniowe przesyłanie większości treści multimedialnych i rozrywkowych Amazon. Kindle, który umożliwia abonentom czytanie książek online, to kolejny produkt oparty na modelu subskrypcji, który generuje przychody dla firmy.

Jednostka przetwarzania danych w chmurze, Amazon Web Service (AWS), jest kolejnym ważnym źródłem przychodów. AWS kontroluje obecnie około jednej trzeciej globalnego rynku chmury, czyli prawie dwa razy więcej niż jego najbliższy konkurent: Microsoft. Chociaż nie zapewnia Amazonowi największych zysków, AWS jest zdecydowanie największym źródłem dochodu z działalności operacyjnej. Firma postrzega AWS jako potężny katalizator wzrostu, który będzie nieustannie przyciągał nowych klientów wraz z rosnącą adaptacją przedsiębiorstw.

W swoich sprawozdaniach finansowych Amazon dzieli swoją działalność na trzy segmenty: Ameryka Północna, Międzynarodowy i AWS. Segmenty północnoamerykański i międzynarodowy odnoszą się do podziału geograficznego działalności detalicznej Amazon. Tak więc te dwa segmenty opisują przychody i dochody operacyjne ze sprzedaży detalicznej, usług subskrypcyjnych i eksportu z Ameryki Północnej i reszty świata.

Na przykład w roku finansowym 2020, zakończonym 31 grudnia 2020 r., przychody z Ameryki Północnej wyniosły 236,3 mld USD, co stanowi wzrost o 38,4% w porównaniu z rokiem budżetowym 2019 i stanowi około 61% rocznych zysków netto firmy. Przychody segmentu międzynarodowego wyniosły 104,4 miliarda USD, co stanowi 27% całkowitego zysku netto, podczas gdy segment AWS wygenerował przychód w wysokości 45,4 miliarda USD, co stanowi około 12% całkowitego zysku netto.

Jeśli chodzi o zysk operacyjny w roku finansowym 2020, segment Ameryki Północnej wygenerował 8,7 mld USD, co stanowi około 38% całkowitego zysku operacyjnego wszystkich segmentów. Segment Międzynarodowy odnotował zysk operacyjny w wysokości 717 mln USD, co stanowi tylko około 3% całkowitego zysku operacyjnego wszystkich segmentów. Co ciekawe, segment AWS przyniósł 13,5 mld USD, co stanowi 59% całkowitego zysku operacyjnego wszystkich segmentów.

Jak Amazon radził sobie w ostatnich latach?

Amazon nieustannie rozwijał się na przestrzeni lat, a to z kolei przejawiało się stałym wzrostem cen akcji od pięciu lat: od 671,41 USD w pierwszym tygodniu maja 2016 r. do 3 467,42 USD pod koniec ostatniego tygodnia kwietnia 2021 r. Wzrost ceny o ponad 400% oznacza, że ktoś, kto pięć lat wcześniej zainwestował w Amazon 10 000 USD, miałby ponad 41 000 USD zysku.

Źródło: Yahoo! Finance

Analiza fundamentalna Amazon

Analiza fundamentalna to metoda oceny aktywów w celu poznania ich prawdziwej wartości, dzięki czemu można przewidywać, jak firma może się zachować w przyszłości.

W przeciwieństwie do analizy technicznej, która polega na wykorzystywaniu określonych wzorców zmian cen akcji do prognozowania przyszłych ruchów cen, analiza fundamentalna jest procesem określania kondycji i wewnętrznej wartości spółki bazowej. Podczas przeprowadzania analizy fundamentalnej akcji, interesują nas pewne czynniki lub wskaźniki, które pokazują, jak dobrze radzi sobie firma. Niektóre z tych czynników obejmują zarządzanie firmą i jej wartość, które nie są mierzalne, a także wskaźnik P/E, przychody, zyski, zysk na akcję, zysk z dywidendy i przepływ środków pieniężnych, które są mierzalne.

Następnie przyjrzymy się tym mierzalnym wskaźnikom, aby zobaczyć, jak możemy je wykorzystać w do analizy.

Przychody Amazona

Przychody firmy, zwane również sprzedażą brutto, odnoszą się do całkowitej kwoty pieniędzy wygenerowanej przez sprzedaż towarów lub usług oferowanych przez firmę. Analizując kwartalny lub roczny raport firmy, przychody są zwykle pierwszą rzeczą, którą widzimy na górze rachunku zysków i strat (dlatego czasami nazywa się je „top line”). Raport można pobrać z witryny internetowej firmy, ale niektórzy maklerzy umieszczają również link na swoich stronach.

Wzrost przychodów - gdy przychody bieżące są wyższe niż w analogicznym okresie poprzedniego roku - to dobra wiadomość z punktu widzenia ceny akcji firmy. Przychody firmy Amazon w roku finansowym 2020, który zakończył się 31 grudnia 2020 roku, wzrosły o 37,6% do 386,1 miliarda USD w porównaniu do 280,5 miliarda USD w roku finansowym 2019.

Źródło: Yahoo! Finance

Zysk na akcję Amazona

W analizie finansowej przedsiębiorstwa zyski to dochód, jaki firma osiągnęła w badanym okresie po odjęciu wszystkich kosztów i podatków od przychodów. Ponieważ przychody nazywamy „górną linijką”, zyski czy dochód można nazwać „dolną linijką”.

Jako dla akcjonariusza, całkowite zyski nie są dla ciebie tak istotne, ponieważ nie jesteś właścicielem całej firmy. Bardziej przydatny jest zysk na akcję (EPS), który jest ważnym wskaźnikiem finansowym, pokazującym, jak zyskowna była firma w badanym okresie.

EPS firmy Amazon oblicza się, dzieląc jej dochód przez całkowitą liczbę wyemitowanych akcji zwykłych. Im wyższy EPS, tym bardziej zyskowny biznes. Chociaż możesz samodzielnie obliczyć EPS, często jest on podawany na różnych stronach finansowych, takich jak Yahoo! Finanse, gdzie (w momencie pisania) dla Amazona wynosi 14,09.

EPS służy do obliczenia innego wskaźnika, wskaźnika P/E, który omówimy dalej.

Wskaźnik P/E Amazona

Wskaźnik cena-zysk (P/E) to stosunek finansowy, który mierzy aktualną cenę akcji spółki w stosunku do jej zysku na akcję. Oblicza się go, dzieląc aktualną cenę akcji spółki przez jej zysk na akcję.

Ogólnie wysoki wskaźnik P/E sugeruje, że inwestorzy spodziewają się wyższego wzrostu zysków w przyszłości, więc są gotowi zapłacić wyższą cenę akcji już dziś. Jednak powyżej pewnego poziomu może to oznaczać, że firma jest przewartościowana. Historycznie rzecz biorąc, średni P/E dla indeksu S&P 500, który jest często używany jako punkt odniesienia, wahał się od 13 do 15.

Aby obliczyć wskaźnik P/E Amazona, wystarczy podzielić bieżącą cenę akcji przez EPS. Biorąc za przykład rok budżetowy 2020, obliczenia w momencie pisania wyniosłyby 3 467,42 / 14,09 = 246,10. Oznacza to, że inwestorzy byli gotowi zapłacić 246,10 USD za każdego 1 USD zarabianego przez Amazon rocznie. Innymi słowy, zajęłoby Amazonowi ponad 246 lat, aby zarobić wystarczającą ilość pieniędzy na spłatę inwestycji.

Można powiedzieć, że wskaźnik P/E Amazona jest zawyżony, co może oznaczać, że firma jest przeszacowana. Ale P/E nie ma wpływu na tempo wzrostu zysków firmy. Tak więc wskaźnik PEG, który mierzy zależność między wskaźnikiem P/E a wzrostem zysków, zapewnia pełniejszą historię niż sam P/E.

Stopa dywidendy Amazona

Dywidendy to płatności, które firma przekazuje swoim udziałowcom jako udział w zyskach firmy. Stanowią część zysków firmy, które dzieli się między jej akcjonariuszy.

Spółki dywidendowe zazwyczaj ogłaszają ich wypłatę dwa razy w roku, a takie informacje można znaleźć na głównych stronach internetowych poświęconych finansom lub w witrynie maklera giełdowego.

Stopa dywidendy porównuje wypłatę dywidendy (za rok) przez spółkę z ceną jej akcji. Jeśli firma wypłaci 1 dolara dywidendy rocznie, a obecna cena akcji wynosi 20 dolarów, wówczas stopa dywidendy wyniesie 1/20, wyrażona w procentach daje 5%.

Wielu inwestorów lubi akcje z dobrymi dochodami z dywidend, ponieważ trzymają swoje akcje przez długi czas i chcą mieć pewność, że pieniądze, które zarabiają z posiadania akcji, są lepsze niż stopy procentowe, które otrzymaliby za zdeponowanie tych pieniędzy w banku. Z drugiej strony inwestorzy, którzy trzymają akcje przez krótki czas, są bardziej zainteresowani zarabianiem pieniędzy poprzez krótkoterminowe wahania cen niż dywidendy.

Pomimo wysokich zysków na akcję, Amazon nie zaczął wypłacać swoim akcjonariuszom dywidendy. Zamiast tego firma inwestuje swoje zyski w biznes, co jest jednym z powodów ogromnego wzrostu wartości akcji.

Przepływ środków pieniężnych Amazona

Przepływ środków pieniężnych odnosi się do kwoty netto środków pieniężnych lub ich ekwiwalentów, które wpływają do firmy i wychodzą z niej. Środki pieniężne wpływające do firmy nazywamy wpływami, a te, które opuszczają firmę, nazywane są wypływami.

Aby firma była w dobrej kondycji, musi generować dodatnie przepływy pieniężne, co oznacza, że wpływy muszą być większe niż wypływy. Podobnie jak w przypadku wielu innych firm w dobrej kondycji finansowej, Amazon utrzymuje dodatnie przepływy pieniężne.

Źródło: Yahoo! Finance

Dlaczego warto kupić akcje Amazona?

Strategia biznesowa firmy Amazon będzie nadal opłacalna, ponieważ jej produkty i usługi są niezbędne w codziennym życiu. Od zakupów, przez Internet, po streaming i przetwarzanie w chmurze, ludzie zawsze będą potrzebować usług Amazona. Firma nieustannie stara się dawać swoim klientom coraz większą wartość.

Akcje Amazona wciąż mają miejsce do wzrostu w porównaniu z innymi akcjami, a oto dlaczego:

  • Amazon nie poprzestaje na swoim i tak imponującym rozwoju na przestrzeni lat, a zamiast tego nieustannie stara się dawać swoim klientom coraz większą wartość - przykładem jest nowy kiosk z robotami
  • Marka Amazon cieszy się zaufaniem na całym świecie
  • W przeszłości firma odnotowywała wzrost zysków, zawsze przewyższając oczekiwania analityków

Porada eksperta dotycząca kupowania akcji Amazona

W chwili pisania tego tekstu akcje Amazona kosztują około 3 467,42 USD za akcję. Tak więc, jeśli nie masz dużego kapitału inwestycyjnego, dobrym pomysłem może być zakup akcji za pośrednictwem brokerów i platform oferujących akcje ułamkowe.
- Mircea Vasiu
Kup akcje Amazona już dziś!

5 kwestii do rozważenia przed zakupem akcji Amazona

Zanim kupisz akcje Amazon, powinieneś zrobić pięć rzeczy:

1. Poznaj spółkę

Zanim zainwestujesz pieniądze w jakąkolwiek spółkę, powinieneś ją zrozumieć, tzn. zorientować się, czym się zajmuje i w jaki sposób zarabia. Jeśli to możliwe, niech to będzie firma, z której produktów już korzystasz. Znajomość firmy nie powinna jednak powstrzymywać cię od przeprowadzenia analizy fundamentalnej, aby upewnić się co do kondycji finansowej firmy przed dokonaniem inwestycji.

2. Poznaj podstawy inwestowania

Przed podjęciem próby zainwestowania w Amazon musisz nauczyć się podstaw inwestowania. Powinieneś nauczyć się takich rzeczy, jak zarządzanie ryzykiem, zarządzanie pieniędzmi i dywersyfikacja. Podczas gdy zarządzanie ryzykiem i zarządzanie kapitałem pozwala kontrolować, ile możesz stracić, jeśli coś pójdzie nie tak, dywersyfikacja oferuje sposób na rozłożenie ryzyka na kilka akcji.

3. Starannie wybierz brokera

Upewnij się, że wybierasz brokera, który jest zarejestrowany u regulatora usług finansowych w Twoim kraju zamieszkania, aby mieć pewność, że nie będzie on mógł łatwo uciec z Twoimi pieniędzmi i że możesz uzyskać jakąś formę ochrony w ramach odpowiedniego systemu rekompensat finansowych w Twoim kraju. Oprócz statusu regulacji, przed dokonaniem wyboru powinieneś również wziąć pod uwagę prowizje handlowe i narzędzia handlowe oferowane przez brokera.

4. Zdecyduj, ile chcesz zainwestować

Jedną z ważnych zasad inwestowania jest to, aby nigdy nie inwestować więcej, niż możesz stracić. Nie inwestuj też pożyczonych pieniędzy, bez względu na to, jak dobrze sobie radzą akcje: dźwignia - co oznacza inwestowanie pożyczonymi pieniędzmi - to miecz obosieczny.

Kiedy zaoszczędzisz swój kapitał, powinieneś określić procent tego kapitału, który przeznaczysz na jedną akcję oraz sposób, w jaki chcesz zainwestować pieniądze. Preferowane może być stopniowe zwiększanie skali i praktykowanie uśredniania kosztów w wybranej walucie. Niezależnie od metody, zdywersyfikuj swój portfel w zakresie różnych akcji, a nawet różnych klas aktywów, aby uniknąć ryzyka systemowego.

5. Określ cel swojej inwestycji

Na koniec musisz rozważyć swój cel inwestycyjny: dlaczego inwestujesz i jak długo zamierzasz trzymać inwestycję? Może to być na przykład utworzenie funduszu na emeryturę. Ale jaka jest Twoja strategia inwestycyjna? Powinieneś wiedzieć, kiedy sprzedać: może to nastąpić w konkretnym momencie w przyszłości lub kiedy kondycja firmy już nie wygląda dobrze, a nawet możesz chcieć trzymać akcje na czas nieokreślony. W każdym razie zapisz swój cel inwestycyjny i plan.

Kup akcję Amazon - podsumowanie

Podsumowując, Amazon jest potęgą handlu elektronicznego, która wykorzystuje technologię, aby znacznie ułatwić zakupy, zapewniając jednocześnie dostęp online do rozrywki i usług internetowych. Możesz kupić akcje Amazona za pośrednictwem maklera giełdowego lub za pośrednictwem Amazon DSPP.

Aby już teraz zainwestować w akcje Amazona, wystarczy założyć konto maklera giełdowego, zasilić swoje konto, wybrać Amazon z listy akcji i złożyć zamówienie na zakup akcji.

Jeśli nie jesteś jeszcze gotowy do inwestowania, kontynuuj naukę, czytając pozostałe nasze przewodniki, aż będziesz gotowy do zainwestowania. Możesz także ćwiczyć handel wirtualny, korzystając z konta demonstracyjnego maklera, aby zapoznać się z platformą i dostępnymi narzędziami.

Często zadawane pytania

  1. Gwałtowny wzrost Amazona w jego wczesnych latach odbył się kosztem rentowności; jako spółka publiczna tracił pieniądze w ciągu pierwszych 17 kwartałów. Firma odnotowała swój pierwszy zysk w wysokości zaledwie 1 centa na akcję w czwartym kwartale 2001 roku, ale szybko do końca 2020 roku zysk brutto Amazona wyniósł ponad 94 miliardy dolarów, a zysk netto przekroczył 21 miliardów dolarów!

  2. Chociaż Amazon niezmiennie od kilku lat przynosi zyski, firma nigdy nie wypłaciła dywidendy pieniężnej swoim zwykłym akcjonariuszom. Amazon woli odkładać swoje zyski, aby kontynuować wzrost. Ta polityka może się nie zmienić w dającej się przewidzieć przyszłości.

  3. Pierwszą zasadą jest kupowanie akcji tylko za określony procent kapitału inwestycyjnego, na utratę którego możesz sobie pozwolić. Inną rzeczą, którą możesz zrobić, jest złożenie zlecenia stop-loss, które wyprowadzi cię z rynku, jeśli transakcja przyniesie pewną stratę. Nie powinieneś jednak ustawiać zlecenia Stop Loss zbyt blisko ceny wejścia ani zbyt daleko od niej.

  4. Tak, możesz również przeprowadzić analizę techniczną przed zakupem akcji Amazon, pod warunkiem, że Twoja analiza fundamentalna wykaże, że firma jest w dobrej kondycji finansowej. Podczas gdy analiza fundamentalna mówi, czy firma jest dobra do inwestycji, analiza techniczna może wskazać właściwy moment na naciśnięcie przycisku kupna.

  5. Przy obecnej cenie akcji Amazona, która wynosi 3 467,42 USD, nie możesz nawet kupić jednej akcji za 1 000 USD kapitału inwestycyjnego. Jednak nadal możesz zainwestować 1 000 USD w Amazon, korzystając z platformy brokerskiej, takiej jak Robinhood, która umożliwia handel akcjami ułamkowymi.

  6. Amazon jest notowany głównie na giełdzie Nasdaq, ale akcje są również przedmiotem obrotu na giełdzie w Londynie i EURONEXT. W zależności od tego, gdzie znajduje się twój broker, możesz kupić akcje na dowolnej z tych giełd.